Tesla Semi prošla po pěti letech od premiéry faceliftem. Sériové výroby se ale dosud nedočkala

01.09.2022
přidejte názor
  • Elektrický tahač Tesla Semi byl představen v roce 2017 a do dvou let od premiéry se měl začít vyrábět 

  • Sériová produkce ale dosud nebyla zahájena. Rozjet by se snad měl do konce letošního roku 

  • Naznačují to nové snímky amerického tahače, na kterých je vidět také několik změn 

Elon Musk umí přitáhnout pozornost, umí strhnout publikum a především umí skvěle vydávat za hotové věci, které mají do reálné produkce velmi daleko. Takových případů z nedávné minulosti Tesly bychom našli hned několik, přičemž tahač Tesla Semi je jedním z nich. Jeho sériová produkce se do dnešních dnů naplno nerozjela. Stát by se tak snad mělo do konce letošního roku.

Naznačuje to sada nových fotografií, kde je vyobrazen tahač Semi, který se ale od verze prezentované v roce 2017 v několika ohledech liší. S trochou nadsázky by se dalo říci, že Tesla Semi po pěti letech prošla faceliftem, přestože se reálně prodávat dosud nezačala. Fakticky jde ale samozřejmě o provedení, které má oproti konceptu z roku 2017 viditelně blíže k sériové produkci.

Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují
Přečtěte si také:

Elektrický tahač Tesla Semi má po premiéře. Někteří ho ale za žádný zázrak nepovažují

Nová verze už má na rozdíl od konceptu klasická zpětná zrcátka (ve kterých jsou zřejmě integrované kamery), zmizel kryt zadních kol, boční prosklení je protáhlé více směrem vzad, na dveřích je viditelná klika a v původně přísně minimalistickém interiéru se objevilo více fyzických tlačítek.

Naopak sedadlo řidiče umístěné uprostřed zůstalo, přestože tato koncepce byla v minulosti kritizována. Zhoršuje totiž výhled v případě, že řidič dojede pomalejší vůz a bude ho chtít předjet. Řidič také bude muset opustit sedadlo ve chvíli, kdy bude někde na vrátnici předávat dokumenty k nákladu.

Tesla Semi bude nabízet dojezd necelých 500 km, respektive 800 km u dražšího provedení. Pohon obstará trojice motorů na zadních nápravách a dynamika má být vysoce nadprůměrná.

Nedlouho po premiéře v roce 2017 se objevily první zájemci, kteří zaplatili rezervační poplatek. Třeba společnost Pepsi si objednala stovku tahačů. Během pětiletého čekání dorazil také koncept Tesly Semi upravený do podoby obytného vozu, ale současně i několik nových konkurentů. Elektrický tahač představil například Daimler nebo čínské Geely.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?