Shelby GT500: Historicky nejsilnější Ford určený do běžného provozu má přes 700 koní

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Ford si připravil pro autosalon v Detroitu obzvlášť zajímavou premiéru 

  • Ukázal zde svůj historicky nejvýkonnější model, jaký kdy mohl do běžného provozu. Jde o řádně upravený Mustang

  • Shelby GT500 disponuje výkonem přes 700 koní 

V době emisních omezení a příchodu hybridů nebo elektromobilů vždy potěší, když nějaká automobilka stvoří auto, které na všechny tyto věci tak nějak kašle. Přesně jak to aktuálně ukázal Ford. Na autosalonu v Detroitu odhalil model Shelby GT500. Nejde o nic menšího než o historicky nejvýkonnější vůz této značky, s jakým jste kdy mohli vyrazit do běžného provozu.

Shelby GT500 používá celohliníkový osmiválec, jaký byl použit také u „slabšího“ GT350. Objem je tedy 5,2 litru, nicméně zatímco GT350 má nepřeplňovaný motor, zde našel své místo obrovský kompresor uložený mezi řadami válců. Spolu s instalací kompresoru došlo také na úpravy v oblasti mazání, chlazení nebo třeba na kované ojnice. Ford zatím neprozradil přesné parametry nové jednotky. Slibuje však výkon přes 700 koní. Mimochodem, supersportovní GT se muselo spokojit s výkonem 478 kW (650 k).

Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný rebel
Přečtěte si také:

Retro: Ford Mustang přežil i zlé časy. A dnes je to úplný rebel

S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka Tremec, schopná řadit za méně než 100 milisekund. Za převodovkou následuje karbonový hnací hřídel. Automatická převodovka přirozeně mění své chování podle zvoleného jízdního režimu, stejně jako třeba adaptivní tlumiče MagneRide. O patřičný brzdný výkon se starají brzdy Brembo. Vpředu mají dvoudílné kotouče o velikosti 420 mm a šestipístkové třmeny.

Pokud byste chtěli ještě více radikální provedení, můžete si dokoupit také paket Carbon Fiber Track. Ten obsahuje karbonová dvacetipalcová kola, karbonový přední a zadní spoiler a v rámci tohoto paketu také přijdete o zadní sedadla. Kdy Ford začne nové Shelby GT500 prodávat, to zatím neuvádí. K nám se tohle provedení oficiální cestou stejně nedostane, ale šedí dovozci ho dokážou přivézt a postavit na značky.

Plymouth Mopar (neregistrovaný)
Povedený! Příjemně mě překvapil ten design. Jsem rád, že vychází, podobně jako GT350, z Mustanga před faceliftem. Maska nového 'stanga mi připadá hodně zvláštní. Výkon super. Přeplňování se dalo očekávat, ale nakonec s kompresorem, takže paráda. Trochu víc by se mi líbil k této káře klasický automat (a samozřejmě i možnost manuálu) než dvojspojka, ale aspoň je to Tremec. A ty fotky jsou brilantní!
  • Našli jste v článku chybu?