Původem z Wu-Chanu: Elektrický Lotus Eletre je velký crossover vyráběný v Číně

30.03.2022
přidejte názor
  • Lotus představil nový model Eletre. Jedná se o více než pětimetrový crossover vybavený elektrickým pohonem

  • Pro začátek bude k dispozici verze o výkonu 600 koní, v plánu je ale ještě výkonnější provedení

  • Akumulátor nabídne kapacitu přes 100 kWh, dojezd by měl být zhruba 600 km

  • Do prodeje dorazí Eletre během příštího roku, vyrábět se bude v čínském Wu-Chanu

Automobilka Lotus představila novinku, která pro tuto značku znamená dokonalou revoluci. Jde o první masově vyráběný elektromobil (elektrický hypersport Evija vznikne pouze v počtu 130 kusů), je to také první praktické auto, které nepředstavuje pouze úpravu modelu původem od jiného výrobce, jako byl třeba Lotus Omega, je to první crossover značky Lotus a konečně je to první model této automobilky, který bude vznikat v Číně. Produkce novinky se jménem Eletre je umístěna do čínského Wu-Chanu.

Ačkoliv se to na pohled nezdá, Lotus Eletre není žádný drobeček. Na délku měří více než pět metrů, takže je delší než Porsche Cayenne. Na poměry automobilky dříve zaměřené na stavbu co nejlehčích sportovních automobilů půjde o hotový tank. Hmotnost by se měla pohybovat kolem 2,2 tuny. V realitě elektromobilů ale opravdu půjde o relativně „lehký“ model. Třeba takový Enyaq Coupé RS iV váží zhruba stejně, ačkoliv je celkově menší, méně výkonný a hlavně má menší akumulátor.

Eletre stojí na zcela novém technickém základu, na kterém postupně dorazí také další elektrické modely včetně sportovního sedanu nebo menšího crossoveru. Na přesná čísla je zatím ještě brzy, Lotus ale slibuje baterii s kapacitou přesahující 100 kWh. Dojezd by se měl pohybovat kolem 600 km. Počítá se také s využitím 800V sítě, což umožní velmi rychlé nabíjení. Při využití nabíjecího výkonu 350 kW má být model Eletre schopen dobít dojezd 400 km během pouhých dvaceti minut.

Lotus představil nový technický základ určený elektromobilům. Slibuje výkon až 884 koní
Přečtěte si také:

Lotus představil nový technický základ určený elektromobilům. Slibuje výkon až 884 koní

Ani přesná čísla týkající se výkonu zatím automobilka nezveřejnila, na úvod prodejů je ale slíben výkon 600 koní. Později přijde i silnější varianta disponující výkonem dokonce 700 koní. Nejvyšší rychlost bude necelých 260 km/h a sprint na 100 km/h má proběhnout za méně než tři sekundy.

Za pozornost rozhodně stojí nadílka systémů vylepšujících jízdní vlastnosti. Lotus má pro Eletre připravené aktivní stabilizátory, řízení zadních kol, a dokonce také elektronicky řízený zadní diferenciál. Všechny tyto věci známe z velkých sportovních crossoverů vybavených spalovacích motorem, do elektromobilů se ale tyto technické vymoženosti nedávají, protože by zvyšovaly už tak vysokou cenu.

Interiér by měl nabídnout prvotřídní kvalitu zpracování. Kromě čtyřmístné verze je v plánu i pětimístné provedení modelu Eletre. Zavazadelník je spíše menší. Objem toho klasického zadního je 400 litrů, další menší odkládací prostor o objemu 77 litrů je pod přední kapotou.

Fanoušci klasických modelů Lotus, jako je třeba končící Elise, takovéhoto „Otesánka“ v nabídce asi neuvidí příliš rádi, nicméně automobilka musí vyjít vstříc aktuálnímu trhu. A ten si zkrátka ve velké míře podobná auta žádá. Právě díky modelům, jako je Eletre, bude Lotus schopný pokračovat také ve výrobě automobilů určených pro příznivce tradičních lehkých sportovních vozů.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?