Ford pokročil ve vývoji systému autonomního řízení, na kterém pracuje se společností Argo AI. Představil jeho čtvrtou generaci, integrovanou do plug-in hybridního Fordu Escape, které se na českém trhu prodává jako Kuga. Posunul se tak do sedanů k SUV, předchozí verze totiž používaly jako základ model Fusion (v Česku Mondeo).
„Ve čtvrté generaci autonomního systému už máme vše, co potřebujeme ke komerčnímu nasazení. Jsme přesvědčeni, že jsme na pokraji spuštění bezpečné, spolehlivé a dostupné služby. Už se těšíme, až vám budeme moci prozradit víc,“ napsal tajemně Ford v tiskové zprávě. Podle amerických médií je jasné, že půjde o on-line taxislužbu jako Uber, jen samozřejmě bez řidiče.
Nová generace autonomního řízení má citlivější senzory včetně snímače LiDAR (zařízení, které kontroluje vzdálenost pomocí laseru). Na palubě jsou také kamery s vyšším rozlišením a přesnější radarové senzory. Výsledkem má být lepší detekce statických i pohyblivých předmětů v okolí vozu.
Senzory je potřeba za jízdy také čistit. I tady Ford hovoří o vylepšení. Jeho tým nainstaloval okolo senzorů vzduchové trysky, které by měly zabránit usazování nečistot. K dispozici je i mokré čistění. To už měly minulé generace autonomních vozů. Trysky ale nyní pracují pod vyšším tlakem a rychleji.
Autonomní řízení Fordu plně využívá skutečnosti, že je implementováno do plug-in hybridnho vozu. Je totiž napájené z jeho trakční baterie.
Ford nyní pošle nový Escape s autonomním řízením do testovacího provozu. Automobilka už testuje modely předchozích generací v řadě amerických měst. Novinka by se tak mohla objevit v ulicích Austinu, Detroitu, Miami nebo v hlavním městě USA.