Vodík by mohl představovat z pohledu běžného uživatele rozumnější alternativu než klasické elektromobily. Jenže jako jedna z množných nevýhod je pořád chápána bezpečnost v případě nehody, kdy by mohlo dojít k úniku paliva. Že to nebude tak horké, to už dříve dokázal Hyundai Nexo v testech Euro NCAP a aktuálně to znovu potvrdil v amerických testech IIHS. Z těch si totiž odnesl nejlepší možné hodnocení Top Safety Pick+.
To znamená, že tento vodíkový crossover zvládl kromě jiného náraz s malým přesazením na stranu řidiče, stejně jako na stranu spolujezdce. V případě řidiče IIHS uvádí, že hrozí pouze menší riziko poranění nohou v důsledku deformace právě prostoru pro nohy. Jinak je ale vše v nejlepším pořádku. Celkové riziko zranění je nízké. Při nárazu s malým přesazením na straně spolujezdce bylo zjištěno riziko poranění hlavy, poněvadž hlava figuríny sklouzla po čelním airbagu a došlo ke kontaktu se sloupkem, přestože byl vystřelen i boční airbag. Každopádně i z tohoto testu odešlo Nexo s celkovým hodnocením Good.
Aby vůz dostal od IIHS nejlepší možnou známku Top Safety Pick+, musí získat hodnocení Good v obou nárazech s malým přesazením, v nárazu se středním přesazením, v bočním nárazu, v testu pevnosti střechy i v testu sedadel. Zároveň také musí mít výborně hodnocené asistenční systémy a relativně nově musí získat známku Good také v testu světel. Ukázalo se totiž, že mezi jednotlivými variantami světlometů u jednoho modelu mohou být velké rozdíly. A právě světla jsou drobnou potíží také v případě modelu Nexo.
Ten sice získal známku Good, ta se ovšem vztahuje na exempláře vyrobené po letošním červnu, kdy Hyundai standardně dodávaná světla vylepšil. Dřívější varianty mají světla hodnocená pouze druhou nejvyšší známkou Acceptable, což v konečném součtu znamená celkový výsledek Top Safety Pick, nikoliv Top Safety Pick+.
Připomeňme, že Hyundai Nexo je v principu elektromobil. Na rozdíl od klasických elektromobilů ale nemá velké baterie, protože si elektrickou energii vyrábí sám. Vůz pojme zhruba 6 kg vodíku, což vystačí na ujetí více než šesti stovek kilometrů. Zajímavostí je skutečnost, že automobil při jízdě nasává vzduch, který dále míří k palivovému článku přes různé filtry. Ty údajně zachytí 99 % nečistot a z výfuku pak jde ven pouze vodní pára. Nexo by tedy fakticky mělo přímo vzduch čistit. Hyundai plánuje uvést časem Nexo také na náš trh, jenže problém je, že zde není kde tankovat vodík.