Elektrická dálnice pro kamiony

přidejte názor
Autor: Redakce Autobible

V Německu hledají ekologická a pro životní prostředí méně škodlivá řešení pro dopravu zboží. Na rušné dálnici A5 v úseku Langen/Mörfelden a Weiterstadt v Hesensku v úterý odstartuje první německý pilotní projekt pro hybridní nákladní automobily napájené z trolejového vedení v reálném provozu. Jeho elektrifikace přišla na 15 milionů eur. Od úterý se pět dopravců se svými kamiony zapojí do zkušebního provozu na jednom z nejrušnějších úseků dálnic v Německu poblíž frankfurtského letiště.

Na eHighway se vozidla vybavená pantografem připojí k hornímu vedení a budou zde během jízdy dobíjet své akumulátory. Poté může vozidlo pokračovat v režimu elektrického pohonu s využitím akumulátorů. Pokud budou akumulátory vybité, přejde vozidlo na hybridní pohon se spalovacím motorem na naftu. Představitelé Hesenska uvádějí, že proud pro pilotní projekt pochází 100% z obnovitelných zdrojů, takže provoz kamionů v této oblasti je klimaticky zcela neutrální.elisa2

Kilometry nadzemního vedení nad dálnicemi se mají stát zdrojem dobíjení pro nákladní automobily. Projekt ELISA na dálnici A5 je určen ke sběru dat, která jsou důležitá pro pozdější vývoj systému. Podle Spolkového ministerstva životního prostředí jde o součást hledání nejvhodnějšího řešení těžké nákladní dopravy pro budoucnost.

Už se připravují i další testovací projekty s dobíjením nákladních vozidel z trolejí - ve Šlesvicko-Holštýnsku na dálnici A1 v blízkosti Lübecku ve spojení s přístavem a v Bádensku-Württembersku s průjezdem obcí. Celkově ministerstvo životního prostředí vynaloží na testovací úseky téměř 50 milionů eur.

Pokud se ukáže, že je systém pro těžkou nákladní dopravu vhodný, hodlají v Německu vybavit asi 1000 km dálnic nadzemním elektrickým vedením. Očekává se, že náklady na jeden kilometr elektrifikované dálnice budou kolem jednoho milionu eur.

 

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?