Změřili jsme Škodu Kodiaq. Jak zrychluje a kolik prostoru nabízí uvnitř?

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Poprvé jsme se svezli s novou Škodou Kodiaq

  • Na mezinárodní prezentaci jsme vyzkoušeli motorizace 2.0 TDI 140 kW 4x4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG

  • Stejně jako u VW Tiguan je i zde vrcholný diesel spíše líný 

  • Naopak základní benzinová jednotka je překvapivě dynamická 

  • S prostorem podle očekávání problémy nebudou 

  • Oproti Tiguanu nabídne Kodiaq pro kolena zadních cestujících o 3 cm víc 

Na mezinárodní prezentaci jsme poprvé vyzkoušeli novou Škodu Kodiaq. Kompletní článek s jízdními dojmy bude brzy následovat. Pro začátek se ale blíže podíváme na naše naměřené hodnoty. Na úvod jsme otestovali jak sedmimístné, tak pětimístné provedení, respektive jak vrcholnou motorizaci 2.0 TDI 140 kW 4x4 DSG, tak základní benzinovou čtrnáctistovku kombinovanou s pohonem přední nápravy a opět automatickou převodovkou.

Takže: Jak poměrně velké SUV zrychluje? Kolik přesně prostoru nabízí uvnitř a jak si povede při srovnání se sourozeneckým Volkswagenem Tiguan?

Vrcholný diesel příliš nejede

Shodou okolností jsme motorizaci 2.0 TDI 140 kW 4x4 DSG zkoušeli už dvakrát ve VW Tiguan. Pokaždé jsme psali, že nás výsledná dynamika vzhledem k faktu, že jde o druhý nejsilnější diesel v nabídce, trochu zklamala. V případě Škody Kodiaq stojí zmíněná motorizace na samotném vrcholu. I zde bohužel platí, že dynamika spíše zaostává za očekáváním.

akcelerace V grafu vidíte nejlepší pokus Škody Kodiaq 2.0 TDI 140 kW 4x4 DSG (červená křivka), VW Tiguan se stejnou motorizací (modrá křivka) a pro zajímavost také vznětovou Octavii RS 4x4. Naměřená akcelerace obou koncernových SUV je velmi podobná. Tiguan měl ovšem 20" disky, Kodiaq stál na 18" kolech

Naším konkrétním případem byla sedmimístná a plně vybavená verze. Podle oficiálních tabulek zvládne tento Kodiaq akceleraci z nuly na 100 km/h za 9,1 s a nejvíc se rozjede na 209 km/h. Mimochodem, slabší naftové provedení o výkonu 110 kW (150 k) vybavené manuální převodovkou potřebuje pro sprint na 100 km/h pouze o 0,7 s víc. My jsme nové Škodě naměřili v průměru 9,85 s, přičemž byl vůz zatížen dvěma osobami.

Doporučujeme: Srovnali jsme cenu Škody Kodiaq s hlavními soupeři. Kdo nabídne za necelých 700 000 Kč nejvíc?

V tabulce najdete další naměřené hodnoty a pro zajímavost také srovnání s nedávno testovaným Volkswagenem Tiguan a Kiou Sportage.

Naměřené hodnoty Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW 4x4 DSG Kia Sportage 2.0 CRDi 136 kW AWD AT VW Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion DSG
ZRYCHLENÍ Z MÍSTA
0-50 km/h (s) 3,45 3,33 3,20
0-100 km/h (s) 9,85 9,27 9,94
0-130 km/h (s) 16,75 17,21 16,95
ZRYCHLENÍ PRUŽNÉ
30-50 km/h (s) 1,65 1,78 1,55
50-70 km/h (s) 2,19 2,38 2,19
80-120 km/h (s) 7,1 7,46 7,43

Základní benzin nabídne i Launch Control 

Zatímco nejsilnější diesel v nabídce je po stránce dynamiky spíše zklamáním, základní benzinová čtrnáctistovka nás mile překvapila. Její parametry 110 kW (150 k) a 250 Nm Škodě Kodiaq pro běžnou jízdu bohatě stačí. Zákazník si může vybrat mezi provedením s manuálem vybaveným pohonem všech kol a automatem s pohonem přední nápravy. Nás se týká druhá jmenovaná varianta.

kodiaq6 Překvapila především zážehová čtrnáctistovka, která v kombinaci s převodovkou DSG nabízí dokonce i funkci Launch Control
kodiaq10 Sedmimístné vznětové provedení o výkonu 190 koní by mohlo být dynamičtější, rozdíl oproti slabším variantám není moc velký

Drobné překvapení se konalo také při rozjezdu, kdy při zašlápnutém brzdovém a plynovém pedálu naskočila na displeji palubního počítače hláška o aktivaci systému Launch Control. Už starší modely Škoda v podstatě nabízely systém ostrého řízeného rozjezdu, ale nijak se k tomu nehlásily.

Doporučujeme: Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV: Srovnání klíčových vlastností

Benzinový Kodiaq nakonec vykázal při sprintu na 100 km/h průměrnou hodnotu 10,18 s, což není příliš velký rozdíl oproti vrcholnému dieselu. Oficiální hodnota je ale 9,6 s. Pro úplnost dodejme, že zážehovou variantu jsme testovali s pětimístným interiérem.

Níže následuje tabulka a porovnání s nejsilnějším vznětovým motorem. V grafu je pak vidět srovnání nejlepších pokusů obou motorizací. Do rychlosti 100 km/h je rozdíl minimální, až při svižnější jízdě se začne projevovat vyšší výkon silnějšího TDI.

Naměřené hodnoty Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG
ZRYCHLENÍ Z MÍSTA
0-50 km/h (s) 3,63 3,45
0-100 km/h (s) 10,18 9,85
0-130 km/h (s) 17,25 16,75
ZRYCHLENÍ PRUŽNÉ
30-50 km/h (s) 1,46 1,65
50-70 km/h (s) 2,06 2,19
80-120 km/h (s) 7,34 7,1
tdivstsi Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG (modrá křivka) překvapivě nabízí velmi podobnou dynamiku jako 2.0 TDI 140 kW 4x4 DSG. Rozdíl ve výkonu se začne projevovat až ve vyšších rychlostech

Interiér je velmi prostorný 

Škoda si zakládá na nabídce hodně prostorných modelů s velkými zavazadelníky. Kodiaq samozřejmě nemůže být výjimkou. Obecně můžeme říci, že je v první i druhé řadě místa na rozdávání. Třetí řada, kterou dostanete na přání, už tolik prostoru nenabízí, ale pokud posunete sedadla ve druhé řadě o pár centimetrů vpřed, pak je docela dobře použitelná i pro vyšší osoby.
kodiaq4 Třetí řada sedadel není místo, kde byste chtěli trávit 1000 km dlouhou cestu. Na kratší vzdálenosti je ale docela dobře použitelná
kodiaq3 Zavazadelník Škody Kodiaq nabídne objem až 720 litrů. Tento údaj platí v případě, kdy jsou zadní sedadla zhruba v prostřední poloze

Níže v tabulkách najdete přesné rozměry prostoru pro cestující i pro zavazadla. Pro zajímavost jsme opět přidali srovnání s Volkswagenem Tiguan.

Škoda Kodiaq je především velké a praktické auto, což se zákazníkům líbí. Dokazuje to třeba fakt, že už teď automobilka eviduje na českém trhu více než 1000 klientských objednávek.

Prostor pro cestující (cm) Škoda Kodiaq Volkswagen Tiguan
Šířka v úrovni loktů vpředu 154 154
Šířka v úrovni loktů vzadu (3. řada) 151 (129) 151
Prostor pro hlavu vpředu min/max. 93/102 91/99
Prostor pro hlavu vzadu (3. řada) 94 (84) 92
Délka sedáku vpředu 48 50
Výška opěradla vpředu 66 65
Minimální šířka sedáku vpředu 34 33
Délka sedáku vzadu (3. řada) 47 (36) 50
Výška opěradla vzadu (3. řada) 64 (58) 62
Šířka prostředního sedáku vzadu 27 26
Max./min. prostor pro kolena ve třetí řadě 42/19 ---
Prostor pro nohy vzadu za řidičem 190 cm (zadní sedadla posunutá zcela vzad) 23 20
Prostor pro zavazadla (cm) Škoda Kodiaq Volkswagen Tiguan
Šířka mezi bočnicemi (5místná/7místná verze) 101/100 101/---
Maximální šířka (5místná/7místná verze) 137 /137 140/---
Výška po plato (5místná/7místná verze) 60/45 53/---
Délka ložné plochy (sedadla zcela vzadu/zcela vpředu) 108/126 85/103
Výška otevření pátých dveří 188 191
Šířka vstupního otvoru 113 108
Výška vstupního otvoru 81 88
Výška nakládací hrany 73 74
Max. délka nákladu (u Kodiaqu k přednímu opěradlu, u Tiguanu k palubní desce) 218 256
Tom (neregistrovaný)
Jo, nový Kodiaq je moc pěkný, hlavně uvnitř! :-) https://youtu.be/-RN-q4z7aQk
  • Našli jste v článku chybu?