Na mezinárodní prezentaci jsme poprvé vyzkoušeli novou Škodu Kodiaq. Kompletní článek s jízdními dojmy bude brzy následovat. Pro začátek se ale blíže podíváme na naše naměřené hodnoty. Na úvod jsme otestovali jak sedmimístné, tak pětimístné provedení, respektive jak vrcholnou motorizaci 2.0 TDI 140 kW 4x4 DSG, tak základní benzinovou čtrnáctistovku kombinovanou s pohonem přední nápravy a opět automatickou převodovkou.
Takže: Jak poměrně velké SUV zrychluje? Kolik přesně prostoru nabízí uvnitř a jak si povede při srovnání se sourozeneckým Volkswagenem Tiguan?
Vrcholný diesel příliš nejede
Shodou okolností jsme motorizaci 2.0 TDI 140 kW 4x4 DSG zkoušeli už dvakrát ve VW Tiguan. Pokaždé jsme psali, že nás výsledná dynamika vzhledem k faktu, že jde o druhý nejsilnější diesel v nabídce, trochu zklamala. V případě Škody Kodiaq stojí zmíněná motorizace na samotném vrcholu. I zde bohužel platí, že dynamika spíše zaostává za očekáváním.
Naším konkrétním případem byla sedmimístná a plně vybavená verze. Podle oficiálních tabulek zvládne tento Kodiaq akceleraci z nuly na 100 km/h za 9,1 s a nejvíc se rozjede na 209 km/h. Mimochodem, slabší naftové provedení o výkonu 110 kW (150 k) vybavené manuální převodovkou potřebuje pro sprint na 100 km/h pouze o 0,7 s víc. My jsme nové Škodě naměřili v průměru 9,85 s, přičemž byl vůz zatížen dvěma osobami.
Doporučujeme: Srovnali jsme cenu Škody Kodiaq s hlavními soupeři. Kdo nabídne za necelých 700 000 Kč nejvíc?
V tabulce najdete další naměřené hodnoty a pro zajímavost také srovnání s nedávno testovaným Volkswagenem Tiguan a Kiou Sportage.
Naměřené hodnoty | Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW 4x4 DSG | Kia Sportage 2.0 CRDi 136 kW AWD AT | VW Tiguan 2.0 TDI 140 kW 4Motion DSG |
---|---|---|---|
ZRYCHLENÍ Z MÍSTA | |||
0-50 km/h (s) | 3,45 | 3,33 | 3,20 |
0-100 km/h (s) | 9,85 | 9,27 | 9,94 |
0-130 km/h (s) | 16,75 | 17,21 | 16,95 |
ZRYCHLENÍ PRUŽNÉ | |||
30-50 km/h (s) | 1,65 | 1,78 | 1,55 |
50-70 km/h (s) | 2,19 | 2,38 | 2,19 |
80-120 km/h (s) | 7,1 | 7,46 | 7,43 |
Základní benzin nabídne i Launch Control
Zatímco nejsilnější diesel v nabídce je po stránce dynamiky spíše zklamáním, základní benzinová čtrnáctistovka nás mile překvapila. Její parametry 110 kW (150 k) a 250 Nm Škodě Kodiaq pro běžnou jízdu bohatě stačí. Zákazník si může vybrat mezi provedením s manuálem vybaveným pohonem všech kol a automatem s pohonem přední nápravy. Nás se týká druhá jmenovaná varianta.
Drobné překvapení se konalo také při rozjezdu, kdy při zašlápnutém brzdovém a plynovém pedálu naskočila na displeji palubního počítače hláška o aktivaci systému Launch Control. Už starší modely Škoda v podstatě nabízely systém ostrého řízeného rozjezdu, ale nijak se k tomu nehlásily.
Doporučujeme: Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV: Srovnání klíčových vlastností
Benzinový Kodiaq nakonec vykázal při sprintu na 100 km/h průměrnou hodnotu 10,18 s, což není příliš velký rozdíl oproti vrcholnému dieselu. Oficiální hodnota je ale 9,6 s. Pro úplnost dodejme, že zážehovou variantu jsme testovali s pětimístným interiérem.
Níže následuje tabulka a porovnání s nejsilnějším vznětovým motorem. V grafu je pak vidět srovnání nejlepších pokusů obou motorizací. Do rychlosti 100 km/h je rozdíl minimální, až při svižnější jízdě se začne projevovat vyšší výkon silnějšího TDI.
Naměřené hodnoty | Škoda Kodiaq 1.4 TSI DSG | Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG |
---|---|---|
ZRYCHLENÍ Z MÍSTA | ||
0-50 km/h (s) | 3,63 | 3,45 |
0-100 km/h (s) | 10,18 | 9,85 |
0-130 km/h (s) | 17,25 | 16,75 |
ZRYCHLENÍ PRUŽNÉ | ||
30-50 km/h (s) | 1,46 | 1,65 |
50-70 km/h (s) | 2,06 | 2,19 |
80-120 km/h (s) | 7,34 | 7,1 |
Interiér je velmi prostorný
Níže v tabulkách najdete přesné rozměry prostoru pro cestující i pro zavazadla. Pro zajímavost jsme opět přidali srovnání s Volkswagenem Tiguan.
Škoda Kodiaq je především velké a praktické auto, což se zákazníkům líbí. Dokazuje to třeba fakt, že už teď automobilka eviduje na českém trhu více než 1000 klientských objednávek.
Prostor pro cestující (cm) | Škoda Kodiaq | Volkswagen Tiguan |
---|---|---|
Šířka v úrovni loktů vpředu | 154 | 154 |
Šířka v úrovni loktů vzadu (3. řada) | 151 (129) | 151 |
Prostor pro hlavu vpředu min/max. | 93/102 | 91/99 |
Prostor pro hlavu vzadu (3. řada) | 94 (84) | 92 |
Délka sedáku vpředu | 48 | 50 |
Výška opěradla vpředu | 66 | 65 |
Minimální šířka sedáku vpředu | 34 | 33 |
Délka sedáku vzadu (3. řada) | 47 (36) | 50 |
Výška opěradla vzadu (3. řada) | 64 (58) | 62 |
Šířka prostředního sedáku vzadu | 27 | 26 |
Max./min. prostor pro kolena ve třetí řadě | 42/19 | --- |
Prostor pro nohy vzadu za řidičem 190 cm (zadní sedadla posunutá zcela vzad) | 23 | 20 |
Prostor pro zavazadla (cm) | Škoda Kodiaq | Volkswagen Tiguan |
---|---|---|
Šířka mezi bočnicemi (5místná/7místná verze) | 101/100 | 101/--- |
Maximální šířka (5místná/7místná verze) | 137 /137 | 140/--- |
Výška po plato (5místná/7místná verze) | 60/45 | 53/--- |
Délka ložné plochy (sedadla zcela vzadu/zcela vpředu) | 108/126 | 85/103 |
Výška otevření pátých dveří | 188 | 191 |
Šířka vstupního otvoru | 113 | 108 |
Výška vstupního otvoru | 81 | 88 |
Výška nakládací hrany | 73 | 74 |
Max. délka nákladu (u Kodiaqu k přednímu opěradlu, u Tiguanu k palubní desce) | 218 | 256 |