V roce 2018 dosáhla společnost Zetor Tractors celkovýcé tržby z hlavní činnosti ve výši přes 2,3 miliardy korun. Poprvé po osmi letech účetního zisku však vykázala ztrátu ve výši 149 milionů korun. Podíl investic do podpory výzkumu a vývoje a do podpory prodeje činil více než 200 milionů korun. Z důvodu nepříznivého vývoje na klíčových trzích musela společnost Zetor Tractors v závěru roku 2018 přistoupit také k reorganizaci a ke snížení provozních nákladů.
Společnost Zetor Tractors v loňském roce prodala celkem 2080 traktorů. Z toho se většina prodala na zavedených trzích a téměř polovinu prodejů tvořila modelová řada Proxima.
Pro letošní rok chystá společnost implementaci nového designu na své další modelové řady.
„Do hospodářských výsledků se promítlo zpožděné uvedení některých modelů na trh v první polovině roku, které způsobila nutnost implementovat novou evropskou směrnici upravující požadavky na zemědělské traktory. Dále se společnost potýkala s dlouhodobým poklesem trhu s traktory trvajícím již od roku 2012. Především v druhé polovině roku 2018 se výrazně zhoršily tržní podmínky vlivem extrémního sucha ve velké části Evropy, což negativně ovlivnilo ekonomickou situaci farmářů. Tato situace se významně projevila na našich největších trzích, tedy v Česku a Polsku, kde došlo k propadu celého trhu o 21 %, respektive o 20 %. Nepříznivý vývoj na evropských trzích se odrazil ve všech oblastech podnikání a v naší společnosti jsme museli přijmout opatření ke stabilizaci. Jedním z nich bylo také rozvázání pracovního poměru se 145 zaměstnanci,“ vysvětluje dění v loňském roce výkonný ředitel společnosti Zetor Tractors Marián Lipovský.
Pro rok 2019 plánuje společnost snížení objemu skladových zásob a hotových výrobků, což je nutný předpoklad ke zlepšení hospodaření a ke stabilizaci společnosti, a zvýšení svého tržního podílu na klíčových trzích.
V letošním roce bude také pokračovat ve vývoji stěžejních produktových inovací, kdy se zaměří především na aplikaci nového designu do modelových řad Proxima, Forterra a Crystal.
I přes překotný vývoj v roce 2018 se značka nadále řadí mezi podstatné hráče na trzích střední Evropy a je významným výrobcem se zavedeným podílem na trzích východní Evropy, Balkánu či Pobaltí. Česko a Slovensko patří dlouhodobě k trhům, kde je Zetor nejprodávanější značkou, a nejinak tomu bylo v roce 2018. Z pohledu podílu na trhu uspěla značka v loňském roce také v Polsku, kde si udržela pozici mezi třemi největšími výrobci.