Lexus UX je nový kompaktní crossover, který míří do naplněného segmentu. Rozhodně tedy nebude mít volné pole působnosti. Velikostí odpovídá vozům jako BMW X1, Volkswagen Tiguan a podobným. V souladu se současnou designovou strategií značky Lexus dostal model UX velice výrazný vzhled přední části.
Model UX měří na délku 4495 mm, je vysoký 1520 mm, široký 1840 mm a rozvor má dlouhý 2640 mm. „Rozestup 870 mm mezi pasažéry zaručuje spoustu místa pro zadní cestující, zatímco délka prostoru pro náklad činí velkorysých 791 mm. Proporce vozu umožňují skvělou manévrovatelnost a v dané třídě zaručují nejlepší poloměr otáčení 5,2 m,“ uvádí automobilka.
Pod kapotou budou prozatím jen dva motory. Lexus UX se bude prodávat ve verzích UX 200 a UX 250h. Hybridní provedení se spoléhá na atmosférický čtyřválec 2,0 l pracující v Atkinsonově cyklu, který je spojený s již čtvrtou generací elektronicky řízené převodovky eCVT. Tu známe například i z Toyoty Prius. Celkový výkon soustavy je 131 kW (178 koní).
Doporučujeme Test Lexusu LC500 Sport+: Překvapení jak se patří
Hybrid nabídne také pohon všech kol E-Four. „UX 250h se systémem pohonu E-Four a dalším elektromotorem na zadní nápravě umožňuje jízdu s oběma poháněnými nápravami. Při akceleraci, průjezdu zatáčkami nebo jízdě na kluzkém povrchu se výkon automaticky rozděluje mezi přední a zadní kola. Pokud systém zaznamená zhoršený záběr zadních kol, může zvýšit úroveň výkonu směrovaného na zadní nápravu z 60 až na cca 80 procent (za rychlostí až do 70 km/h), a tak napomoci k co nejlepší ovladatelnosti a stabilitě,“ vysvětluje Lexus.
Druhou možností je dvoulitr UX 200 bez hybridního pohonu. U tohoto motoru se automobilka chlubí mimořádnou účinností 40 %. Lexus k tomu napsal, že „řadový čtyřválec využívá vysokorychlostní spalování k dosažení vyšší termodynamické účinnosti.“ Pryč je doba, kdy motory spalovaly benzín pomalu... Dvoulitr má každopádně převodovku Direct-Shift CVT, která je naprogramovaná tak, aby simulovala převodové stupně jako u klasického automatu.