Ženeva 2017: Toyota Yaris GRMN má všechno. Kompresor, samosvor i manuál

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Ostrá Toyota Yaris GRMN je další příjemné překvapení ženevského autosalonu 

  • Vůz dostal kompresorem přeplňovanou zážehovou osmnáctistovku 

  • Sportovně laděný podvozek využívá diferenciál Torsen  

  • Jedinou možností je manuální převodovka 

Jestli pořád nemůžete překousnout aktuální Clio RS vybavené přeplňovanou šestnáctistovkou a automatickou převodovkou, nebo vám připadá Fiesta ST s tříválcem pod kapotou jako poněkud divná, řešení nabízí ženevský stánek automobilky Toyota. Ta přivezla ostrý Yaris GRMN, který nabízí vše, co si zájemce o malý sportovní vůz může přát: relativně velký motor, samosvorný diferenciál a manuální převodovku.

Doporučujeme: Toyota Yaris prodělala facelift a dostala nový motor 1,5 l

Toyota letos slaví návrat do seriálu WRC, což je příležitost, která si žádá něco speciálního. Takovou specialitou je Yaris GRMN, tedy sportovní provedení malého japonského hatchbacku, který zároveň můžeme vidět (samozřejmě totálně přepracovaný) na tratích WRC. Auto to je opravdu zajímavé. Například motorem. Jde o zážehový čtyřválec s objemem válců 1,8 litru, který je přeplňovaný kompresorem. Tohle řešení z něj dělá hotový unikát.

yaris_10 Toyota přivezla do Ženevy modernizovaný Yaris a hlavně ostré provedení GRMN. Kompresorem přeplňovaný benzinový čtyřválec rozjede malý hatchback z nuly na 100 km/h zhruba za šest sekund

Výkon motoru dosahuje 154 kW (210 k), poháněná je přední náprava přes šestistupňovou manuální převodovku. Aby toho nebylo málo, vpředu najdeme také samosvorný diferenciál Torsen.

I podvozek má za sebou kompletní přestavbu začínající instalací nových pružin, přes tlumiče Sachs až po zesílené stabilizátory. Ano, vše se testovalo na Nürburgringu, nicméně vývoj podvozku a brzd probíhal v Japonsku. Motor a interiér má na svědomí evropská část Toyoty.

Doporučujeme: Ženeva 2017 — Alpine A110 vypadá velmi slibně. Manuál ale nedostane a v ČR se jen tak neobjeví

Ostrý Yaris GRMN dorazí na evropský trh příští rok, vyrábět se bude ve francouzském závodě Valenciennes. Kromě této novinky vystavila Toyota v Ženevě i speciál pro WRC, klasický Yaris po faceliftu a koncept i-TRIL ukazující, jak si japonská automobilka představuje mobilitu v roce 2030.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?