Ženeva 2017: Subaru XV přijíždí na nové platformě a se systémem EyeSight

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Ženeva se stala dějištěm světové premiéry Subaru XV nové generace

  • Auto stojí na nové platformě, díky které je karoserie podstatně tužší 

  • Výrazně přepracovaný benzinový dvoulitr je lehčí, stejně jako převodovka 

  • Jako první se této novinky dočkají japonští zákazníci, a to už v květnu 

Subaru přivezlo do Ženevy novou generaci modelu XV. Ta vychází z aktuálního provedení Imprezy a to znamená přítomnost zbrusu nové platformy. Díky ní je karoserie výrazně tužší, zároveň došlo ke snížení těžiště a v kombinaci s dalšími úpravami automobilka slibuje prvotřídní jízdní vlastnosti.

Doporučujeme: Rychlý test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozek stále v hlavní roli

Design nového XV si můžete prohlédnout v přiložené galerii. Revoluce se nekoná, kdyby někdo vydával tohle auto za facelift, patrně by nebylo těžké tomu uvěřit. Na délku vůz měří 4465 mm, na šířku 1800 mm a na výšku (bez střešních ližin) 1615 mm. Rozvor náprav dosahuje hodnoty 2665 mm. Zůstal i nadprůměrně vysoký podvozek. Stejně jako u starého XV se i zde budete moci v terénu spolehnout na světlou výšku 220 mm.

xv_15 Nové XV působí na pohled trochu jako facelift předchozí generace, ale nenechte se zmást. Zcela nová platforma přinesla výrazně tužší karoserii a těšit se máme také na skvělé jízdní vlasnosti

Subaru představilo nové XV v kombinaci s dvoulitrovým benzinovým motorem. Ten vychází ze starší atmosférické jednotky, ale zhruba osmdesát procent dílů prošlo úpravou. Výsledkem je o 12 kg nižší hmotnost. Čtyřválcový boxer využívá přímý vstřik paliva. Maximální výkon činí 115 kW (156 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 196 Nm. Další podrobné technické údaje budou následovat později.

Doporučujeme: Subaru BRZ a WRX STi v ledové aréně — Dva způsoby zábavy

Také bezstupňová automatická převodovka Lineatronic má za sebou několik změn. Zde pro změnu klesla hmotnost o 7,8 kg, rozsah převodových poměrů se zvedl z původních 6,28 na 7,03. Řidiči budou moci využít i sedm přednastavených rychlostních stupňů.

Díky výrazně tužší karoserii, o 5 mm nižšímu těžišti, přítomnosti pohonu všech kol nebo převodu řízení sníženém z 14:1 na 13:1 by si měli řidiči jízdu vyloženě užívat. Uvidíme, jaká bude realita. Každopádně XV bude nově na vaše počínání dohlížet pomocí dvojice kamer, což znamená přítomnost systému Eye Sight. Stejně jako u nedávno testovaného modelu Levorg tak nové XV nabídne adaptivní tempomat, asistent dálkových světel, přednárazový systém nebo hlídání jízdních pruhů.

Jako první se nového XV dočkají japonští zákazníci. Na domácí trh uvede Subaru tuto novinku v květnu.

  • Našli jste v článku chybu?