Jaguar I-Pace je první plnohodnotný elektromobil britské automobilky. Na trh má přijít už příští rok a je jasné, že chce brát zákazníky především značce Tesla. Čeká na něj ale plno dokončovaných dalších soupeřů od prestižních německých automobilek. Na autosalonu v Ženevě se představuje nejen nové barevné provedení, ale vlastně předprodukční koncept. Do výroby se toho už moc nezmění.
Jaguar I-Pace je dlouhý 4680 mm, široký 1890 mm a vysoký 1560 mm. Rozvor má délku 2990 mm. Jaguar na tento vůz použije novou platformu, kterou neomezuje nutnost zástavby spalovacího motoru a hnacích hřídelí či převodovky. Uvnitř tak bude více místa a rovněž deformační zóny mohou být navrženy jinak než u běžných aut.
Doporučujeme: Test Jaguar F-Pace 30d AWD: Tenkrát poprvé
Lithium-iontové akumulátory chlazené vodou jsou vlastní konstrukce. Mají kapacitu 90 kWh. Podle evropského cyklu NEDC by v kombinovaném provozu měly vystačit na více než 500 km. Jejich dobití na 80 % z 50kW nabíječky má trvat hodinu a půl.
Britský crossover (vlastně ani nevíme, jestli je to spíše hatchback nebo SUV) pohánějí dva elektromotory, které si Jaguar také vyvinul sám. Každý disponuje výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 350 Nm. Celkově Jaguar i-Pace nabízí výkon 294 kW (400 k) a točivý moment 700 Nm.
Výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 s, nejvyšší rychlost upřesní později. Podle informací britského Autocaru už Jaguar přijal 350 předběžných objednávek. Odhaduje se, že základní cena by se mohla pohybovat kolem 60 000 liber, což odpovídá necelým dvěma milionům korun.