Třetí generace modelové řady Porsche Cayenne pomyslně usedá do startovacích bloků. Aby i nová generace úspěšného modelu, jehož bylo od roku 2002 prodáno více než 760 000 vozů, splňovala nejvyšší nároky značky Porsche na kvalitu, absolvuje SUV komplexní a náročný testovací maraton – po celém světě a za extrémních podmínek. Prototypy a předsériová vozidla ujedou celkem přibližně 4,4 milionu testovacích kilometrů bez ohledu na to, zda venku panují teploty minus 45 °C nebo plus 50 °C.
Porsche oslaví světovou premiéru nového modelu Cayenne 29. srpna 2017. Celé vozidlo bylo kompletně nově vyvinuto. Nově koncipována byla mimo jiné poháněcí soustava a podvozek, jakož i koncept zobrazování a ovládání, aby bylo možné náročným řidičům nabídnout ještě větší rozsah možností pro individualizaci mezi sportovním a komfortním nastavením. Hlavním cílem náročného testovacího procesu je dokonalé sladění mnoha komponentů, z nichž některé byly pro model Cayenne nově vyvinuty. Program testů nové generace modelu Cayenne, pro niž Porsche používá interní označení E3, byl zahájen již v roce 2014 s vozidly, vybavenými dílčími agregáty. Jízdní zkoušky pokračují dodnes sprototypy a předsériovými vozidly. Navzdory stále preciznějším virtuálním simulacím mají testy v reálném provozu pro Porsche i nadále velký význam, protože představují zkoušku technické vyzrálosti každého nového modelu stuttgartského výrobce sportovních vozů.
Testy kompletních vozidel slouží k harmonizaci součinnosti všech jednotlivých komponentů a testům provozní spolehlivosti i funkčnosti v podmínkách blízkých reálnému provozu v rukách zákazníků. Cílem je vždy splnění nejvyšších nároků značky Porsche na kvalitu. Konkrétně to znamená mimo jiné tvrdé dlouhodobé testy na hydraulických zkušebních stolicích, které vystavují podvozek a karoserii působení uměle vyvolávaného kmitání a vibrací. Testovací program kromě toho zahrnuje zatížení, odpovídající reálnému provozu na silnicích a v terénu, při testech na zkušebním polygonu Porsche ve vývojovém centru Weissach nebo dlouhodobé testy v rámci zkušebního polygonu i mimo něj. Přitom se simuluje celá životnost vozidla za tak tvrdých provozních podmínek, které jsou u zákazníků prakticky vyloučeny. V běžných podmínkách každodenního provozu na směny absolvují vozidla během několika měsíců až 240 000 kilometrů v městském provozu, na silnicích mimo město i na dálnicích.
Za účelem simulace extrémního zatížení jezdí prototypy nového modelu Cayenne po celém světě. I na závodních okruzích, které Porsche tradičně využívá k testování všech svých modelů. V Německu mezi ně patří Hockenheimring a mimořádně náročná Severní smyčka Nürburgringu. V Itálii jezdí testovací vozy v dlouhodobém provozu po vysokorychlostním okruhu Nardò o délce 12,6 kilometru. Materiály, senzory a elektronické systémy musejí prokázat svou kvalitu a odolnost v různých klimatických zónách – jak při teplotách až plus 50 °C v dubajských dunách a na prašných cestách v americkém Údolí smrti, tak i v mrazu s teplotami klesajícími až k minus 45 °C na ledu a sněhu na Aljašce v USA. Třetí generace modelové řady Porsche Cayenne musela již kromě toho přestát dopravní zácpy v parnu čínských metropolí, úspěšně zvládla testovací trasy ve Švédsku, Finsku a Španělsku a kvůli rozsáhlým testům na silnicích i v terénu byla přepravena až do Jižní Afriky, Japonska a na Nový Zéland.