Luxusní cestovní motocykly s cenou i výbavou připomínající slušné auto střední třídy lze rozdělit do dvou hlavních proudů. V tom prvním bychom našli koráby moderní konstrukce, reprezentované typicky opulentní Hondou GL 1800 (navzdory technickému i morálnímu stáří současné generace) nebo senzačním BMW K1600, nejlépe v luxusní variantě GTL. Druhý směr představují plně nastrojené verze tradičních cruiserů: Harley-Davidson Electra Glide/Tour Glide, Indian Roadmaster nebo starší Kawasaki VN 1700 Voyager.
Yamaha svým novým křižníkem míří někam mezi. Model Yamaha Star Venture 2018 má srdce cruiseru, vzhledem i koncepcí se ale blíží moderním cestovním motocyklům. To první by jí mělo dát emotivní charakter, to druhé pak praktičnost a reálné jízdní schopnosti.
V rámu „hybridní“ konstrukce (přední část svařovaná z ocelových trubek, zadní pomocným rám odlitý z hliníku) je usazen vidlicový dvouválec s úhlem rozevření 48°a zdvihovým objemem 1854 cm3, nebo po americku 113 krychlových palců. Je chlazený vzduchem a olejem, v každé hlavě má čtyři ventily a dvě svíčky. Zastoupení Yamahy v Americe, kde byl motocykl nejprve představen, neuvádí hodnotu nejvyššího výkonu. Točivý moment ale dosahuje úctyhodného maxima 171 Nm!
Doporučujeme: Test Harley-Davidson Road Glide Special s motorem Milwaukee-Eight – Co není vidět
Vibrace vznikající pohyby dvou obřích pístů tlumí dvojice vyvažovacích hřídelí i pryžové silentbloky motoru. Yamaha tvrdí, že stroj masíruje řidiče příjemným pulzováním V-Twinu, ale nepříjemné složky frekvenčního spektra jsou potlačené.
Jak je dnes obvyklé, nabízí Yamaha Star Venture 2018 elektronický plyn se dvěma přepínatelnými mapami, systém ABS a protiprokluz. Manévrování usnadní systém „Sure Park“, který umožňuje pomalé elektrické popojíždění nejen dozadu (jako u Goldwingu nebo BMW K1600), ale i vpřed. Kdo se někdy pokoušel otáčet na mírně svažitém parkovišti třeba s těžkým Harleyem, nepochybně přínos takové funkce ocení.
Ochranu před náporem větru i počasí zajišťuje elektronicky nastavitelné přední plexi v kombinaci s manuálně polohovatelnými bočními deflektory. Vyhřívané mohou být nejen rukojeti řídítek, ale i obě sedadla a dokonce i opěrka spolujezdce. V přístrojovém štítu je mezi dvojicí tradičních analogových ukazatelů zabudovaný 7" dotykový displej palubního infotainmentu. Ten lze ale vedle šoupání prstem po displeji ovládat i tlačítky na řídítkách.
Doporučujeme: Test BMW K 1600 GT Sport – Když komfort neznamená nudu
Za příplatek nabídne Yamaha americkým zákazníkům paket TransContinental s digitálním rádiem, navigací a vylepšeným audiosystémem. Základní Yamaha Star Venture 2018 stojí na americkém trhu 24 999 USD (v přepočtu přibližně 583 000 Kč), model TransContinental vyjde na 26 999 USD (630 000 Kč). Informaci o prodeji v Evropě firma zatím nezveřejnila. Odvažujeme se spekulovat, že Star Venture bude nakonec k dostání i u nás, ale možná později a pod jiným názvem.
Technické údaje | Yamaha Star Venture 2018 |
---|---|
Motor: | vidlicový dvouválec s úhlem rozevření válců 48°m chlazený vzduchem a olejem; rozvod OHV, čtyři ventily na válec |
Zdvihový objem válců (cm3): | 1854 |
Vrtání x zdvih (mm): | 100 x 118 |
Kompresní poměr: | 9,5:1 |
Převodovka: | šestistupňová; sekundární převod řemenem |
Podvozek vpředu: | teleskopická vidlice 46 mm, zdvih pérování 130 mm |
Podvozek vzadu: | centrální jednotka s nastavitelným předpětím, zdvih pérování 109 mm |
Pneumatika vpředu: | 130/70R18 Bridgestone® Exedra |
Pneumatika vzadu: | 200/55R16 Bridgestone® Exedra |
Délka x šířka x výška (mm): | 2700 x 1013 x 1410 |
Rozvor náprav (mm): | 1717 |
Závlek (mm): | 145 |
Úhel hlavy řízení (°): | 31 |
Objem palivové nádrže (l): | 25 |
Provozní hmotnost (kg): | 434 |