Na první pohled nový nejmenší model XC nezapře, že se jedná o Volvo, typická Thorova kladiva z LED pásků v předních světlech jsou už z dálky rozpoznatelná a zadní část je také nezaměnitelná, ačkoli tu Volvo pojalo nově. Ale unifikovanost není hnaná do extrému, a tak nový model snadno rozpoznáte.
Menší velikost není na škodu, zvláště pokud auto stále nabízí dostatek prostoru uvnitř, ale zároveň lepší manévrovatelnost ve městě. XC40 je plnohodnotné Volvo se vším, co k němu patří. Tedy opravdu kvalitním zpracováním každého detailu, vertikálními prvky v interiéru včetně velkého displeje se skvělým rozlišením, prémiovými materiály a intuitivním ovládáním.
Pro lepší přehled ve městě i v terénu XC40 přináší soustavu panoramatických kamer, které nabízejí zatím asi ten nejkvalitnější obraz, který jsme viděli. Máte tak informace o všem, co se kolem auta děje, a orientace při parkování nebo v terénu se dostává na novou úroveň.
Na příjemný život se myslelo od začátku, takže za vás automobilka vyřešila otázky typu, kam dát tablet, kam telefon, kam krabičku s kapesníky a kam je následně vyhazovat. Vše má své místo přesně tam, kde ho očekáváte. Kvůli tomu však musely dveře opustit klasické velké reproduktory. Je to nezvyklý krok, který vzbuzuje nedůvěru v kvalitu zvukového projevu. Ten je však naprosto bezchybný, v předních dveřích se stále nachází menší reproduktor, navíc v ideální výšce, a pak další v A-sloupku. V palubní desce je vzduchem chlazený subwoofer, což je úplná novinka.
Doporučujeme: Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5
Sedačky nemají nejsilnější boční vedení a bederní opěrka dokáže při špatném nastavení nepříjemně tlačit. To první je však vlastnost, nejedná se o žádný sportovní model, a tak anatomické sedačky nejsou na místě, a to druhé je snadno vyřešitelná záležitost.
Nabídka motorů je ze začátku prodeje omezená na dva, konkrétně na benzinový T5 a naftový D4, oba s pohonem všech kol. V příštím roce dorazí ale i další čtyřválce T3, T4 a D3 a s nimi i možnost poháněné jen jedné nápravy. Výkony budou od 110 kW u nejslabšího dieselu po 182 kW u vrcholné T5. Tu jsme měli možnost vyzkoušet, spolu s naftovou D4. Silný benzin jede skvěle, klikaté horské silničky si auto vyloženě užívalo a my s ním. Nebyl problém nabrat slušnou rychlost, se kterou si pak podvozek a brzdy hravě poradily. V budoucnu dorazí ale i tříválec a hybrid.
Naftový motor má výrazně nižší spotřebu a za jízdy téměř neznatelný chod. Při zastavení s vypnutým audiem ale poznáte, jaké palivo spaluje. Výkonu má stále dostatek, na delší cestování se tak jedná o skvělou volbu.
Volvo XC40: kompletní ceník pro ČR ke stažení
O bezpečnost se stará nejen pasivně pevná konstrukce auta, ale i aktivně moderní systémy kamer. Ty dokáží rozpoznat auta, osoby a velká zvířata. Sami jsme si tak ověřili, že pokud například couváte z parkovacího místa a z boku vyjde chodec, auto vás nejen upozorní, ale v případě potřeby i samo zastaví, aby se nikomu nic nestalo. Při jízdě v městských rychlostech dokáže systém sám zastavit a zabránit tím nehodě, při vyšších rychlostech se pokusí její následky minimalizovat.
Podrobnější informace o novém Volvu XC40 najdete v tiskové zprávě:
Převzato z magazínu Auto Motor a Sport