VW ID.R vylepšil na Ringu elektrické maximum o 40 sekund. Výsledný čas má hodnotu 6 minut a 5,336 sekund

2 nové názory
  • Závodní speciál Volkswagen ID.R stanovil na Nürburgringu nové maximum v kategorii elektromobilů 

  • Nový elektrický rekord má hodnotu 6 minut a 5,336 s, v absolutním pořadí jde o druhý nejlepší čas

  • Dřívější elektrické maximum bylo překonáno o zhruba 40 sekund, jenže Nio EP9 byl automobil určený do provozu, ID.R je závodní speciál 

Na Nürburgringu se opět přepisovaly rekordní tabulky. Volkswagen vyslal na slavný okruh svůj elektrický speciál ID.R, se kterým minulý rok závodil na Pikes Peak. Jak se dalo dopředu očekávat, i na Ringu vůz stanovil nový rekord. Samozřejmě v kategorii elektromobilů.

Samotný závodní speciál ID.R musel projít před pokusem o rekord jistými úpravami. Šlo hlavně o aerodynamiku, kde bylo ubráno na přítlaku ve prospěch maximální rychlosti. Současně se změnil také podvozek. Pohonná jednotka zahrnující dva elektromotory generující dohromady výkon až 500 kW (680 k) ovšem zůstala.

Průlet Nio EP9 Nürburgringem je fascinující ukázka schopností dnešních elektromobilů
Přečtěte si také:

Průlet Nio EP9 Nürburgringem je fascinující ukázka schopností dnešních elektromobilů

Za volantem seděl Romain Dumas, čtyřnásobný vítěz čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. S elektrickým VW ID.R zajel čas 6 minut a 5,336 sekund, čímž překonal dosavadní maximum v kategorii elektromobilů o bezmála 41 sekund. Jenže zatímco ID.R vzniklo s cílem jenom a pouze závodit, předchozí držitel tohoto rekordu, čínský elektromobil Nio EP9, byl automobilem určeným do běžného provozu.

Zajet Nürburgring za něco málo přes šest minut je výkon hodný obdivu, v absolutním pořadí ale zůstalo ID. R od nejlepšího času vůbec docela daleko, i když je to v současnosti druhý nejrychlejší vůz Ringu. Aktuální absolutní maximum drží hybridní speciál Porsche, který proletěl tuto trať za těžko uvěřitelných 5 minut a 19,55 sekund. 

Milanese (neregistrovaný)
Hlavní psycho asi bylo, aby mu těch šest minut vydržely baterie... na první minutu mu povolili maximálku 270 a potom asi pochopili, že by nedojel, a stáhli ho na 250. Ke konci už ani tu moc nedával.
JohnST (neregistrovaný)
To pistanie jak v trolejbuse je otras. A to ze to elektricke cudo judo dosiahlo taky cas je pre mnohych nadsencov spalovacich motorov uplne nepodstatne.
  • Našli jste v článku chybu?