Volvo začalo montovat do benzinových aut filtr pevných částic a snížilo výkon motorů

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Volvo je další automobilka, která k benzinovým motorům přidala filtr pevných částic

  • Filtr nově používají motorizace T3, T4, T5 a T6

  • S instalací filtru pevných částic souvisí také o něco nižší výkon

Filtr pevných částic byl donedávna výsadou vznětových motorů, ale s tím, jak se emisní normy nestále zpřísňují, se začíná podobné zařízení montovat také k zážehovým jednotkám. Některé benzinové modely některých automobilek už filtr mají mají, aktuálně se přidává Volvo. To začalo montovat filtr pevných částic k motorizacím T3, T4, T5 a T6.

Podle informací švédského magazínu Feber začalo Volvo s instalací filtrů pevných částic k benzinovým motorům během 46. týdne, což znamená začátek prosince. Kromě faktu, že díky této novince budou splněny požadavky na produkci emisí, se ale zákazníci musí smířit s trochu sníženým výkonem. Čtyřválec T6 dříve disponoval výkonem 320 koní (235 kW), teď má o deset koní méně. U slabší T5 došlo k poklesu o 4 koně, takže teď tato jednotka disponuje výkonem 250 koní (184 kW). Točivý moment zůstal nezměněn.

Doporučujeme: BMW zavádí částicové filtry u benzinových motorů, chystá se na ně i Škoda

Filtr pevných částic se u benzinových motorů objevil už dříve například v novém BMW X3, stejnou věc zavedou také další automobilky, přičemž Škoda nebude výjimkou. Například Mercedes ale dodává filtr pevných částic k modelu S 500 už od roku 2014.

Filtry zachycují jemné prachové částice, které vznikají při hoření nehomogenní směsi, typické pro motory s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva. To se ještě nedávno používalo pouze u dieselů, ale dnes ho mají téměř všechny moderní zážehové motory. Přímé vstřikování totiž může výrazně snížit spotřebu (a tedy ostře sledované emise CO2).

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?