Volvo představilo první plně elektrický model, který je masově dostupný zákazníkům po celém světě. Elektrická novinka švédské značky má poháněné obě nápravy a v testovacím cyklu WLTP ujede „více než“ 400 km.
Hnací soustava dosahuje celkového výkonu 304 kW (413 k) a točivého momentu 660 Nm. Automobilka slibuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,9 s. To je dynamika téměř na úrovni Jaguaru i-Pace a výrazně lepší než u elektrického Audi a Mercedesu. Vysokonapěťový akumulátor má kapacitu 78 kWh, z toho reálně využitelných je 75 kWh. Volvo uvádí, že blíže neupřesněným rychlým nabíjením lze akumulátor nabít na 80 % za 40 minut.
Na právní pohled nevypadá XC40 Recharge jinak než model poháněný konvenčním spalovacím motorem. Maska chladiče je až na spodní úzký průduch nyní uzavřená a spodní část, kryty zpětných zrcátek a střecha jsou lakovány černě. Přechodem na elektrifikovaný pohon se uvolnil dodatečný zavazadlový prostor v přední části vozu.
Označení Recharge se v budoucnu objeví ve všech příštích elektrifikovaných modelech Volvo. V příštích pěti letech výrobce hodlá představit každý rok jeden. Cílem automobilky je mít polovinu vlastní produkce čistě elektrickou, zbytek budou hybridy.
Kompaktní crossover XC40 Recharge není prvním planě elektrickým modelem značky. Volvo C30 Electric Drive se jako pojízdný prototyp představilo už před deseti lety. V následujících letech bylo dodáno několik vozů pro různé testovací projekty, model však nikdy nebyl dostupný široké veřejnosti.