Volkswagen konečně představil své již čtvrté SUV. Jmenuje se T-Roc. Pod dynamicky se tvářící rozkročenou karoserií se ukrývá platforma MQB a technika velice podobná té, kterou najdete v běžném Volkswagenu Golf.
Volkswagen T-Roc dostane tři motorizace TSI a tři motorizace TDI, standardně budou pohánět přední kola přes manuální převodovku. Na přání ale bude k dispozici pohon všech kol a sedmistupňový automat DSG. Přesnější data o motorech Volkswagen ještě nezveřejnil. Zřejmě si budeme muset počkat až na autosalon ve Frankfurtu.
VW T-Roc měří na délku 4234 mm, je tedy jen o 252 mm kratší než Tiguan. V základním uspořádání zadních dělených sedadel má kufr objem 445 litrů, po jejich sklopení se do T-Rocu vejde 1290 litrů zavazadel. Trhat rekordy v praktičnosti tedy T-Roc nebude, ale tohle má být především stylovka.
Doporučujeme: Kodiaq vs. Tiguan vs. Q2: Akcelerace vrcholného dieselu třikrát jinak
Volkswagen si dal záležet na interiéru. Rozšíří možnosti individualizace nad rámec koncernových zvyklostí. Klienti si budou moci vybrat poněkud divoké barevné a materiálové kombinace. Bohatá bude i bezpečnostní a asistenční výbava, ovšem jak už to tak bývá, ty nejlepší věci budou za příplatek.
Nicméně už základní verze dostane městský protikolizní systém se samočinným brzděním, hlídání chodců, samočinné brzdění po detekci nehody, systém pro hlídání opuštění jízdního pruhu a LED světla vzadu a denní svícení z LED vpředu. V základu by neměl chybět ani digitální multifunkční přístrojový štít před řidičem.
Volkswagen ještě nestanovil cenovku, ale T-Roc by se měl na evropském trhu pohybovat v kategorii okolo 20 000 eur, tedy zhruba půl milionu korun. Do prodeje se první exempláře dostanou asi až na jaře 2018.