Je to přibližně rok od momentu, kdy Volkswagen šokoval fanoušky, když potvrdil, že po zisku čtvrtého titulu v seriálu WRC končí. Místo finančně náročných závodů automobilka oznámila záměr soustředit se na speciály, které lze prodávat zákazníkům. Po okruhové verzi Golfu GTI TCR se proto začalo pracovat na Volkswagenu Polo GTI R5 určeném pro rallye.
Aktuálně probíhá na Mallorce mezinárodní prezentace, v rámci které si první novináři mohou vyzkoušet nové sériové Polo GTI poprvé na vlastní kůži, což je dobrá příležitost ukázat také závodní speciál. Volkswagen ho představil včera. Oficiální zdroje nabízejí pouze několik málo fotografií, ale naše redakce se vypraví na Mallorcu už zítra, takže si snad budeme moci i tuto závodní novinku blíže prohlédnout.
Doporučujeme: Žádný tříválec ani downsizing. Volkswagen Polo GTI dostane dvoulitr z Golfu GTI
Volkswagen při vývoji Pola GTI R5 samozřejmě využil zkušenosti ze seriálu WRC, tisková zpráva ale připomíná i fakt, že se na novém speciálu podíleli také lidé ze Škody. Ta nabízí soutěžní Fabii R5 už od roku 2015, přičemž vůz to je velmi úspěšný.
V souladu s předpisy je Polo GTI R5 osazeno přeplňovanou šestnáctistovkou naladěnou na 200 kW (272 k) a 400 Nm. Nechybí sekvenční pětistupňová převodovka a pohon všech kol. Vůz váží 1320 kg a sprint z nuly na 100 km/h zvládne za 4,1 s.
Volkswagen plánuje homologaci své soutěžní novinky na léto příštího roku, v prvních ostrých závodech by se mělo Polo GTI R5 objevit zhruba za rok.