Volkswagen Polo nové generace oficiálně: Větší, modernější a s dvoulitrem pro GTI

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Nový Volkswagen Polo šesté generace byl oficiálně představen

  • Poprvé v historii měří Polo více než čtyři metry

  • V nabídce najdeme tříválce, čtyřválec 1.5 TSI Evo, dva diesely a motor 1.0 TGI na zemní plyn

  • Vrcholné GTI skutečně dostalo dvoulitr

  • Premiéra proběhne ve Frankfurtu, prodávat se Polo začne ještě letos

Jak Volkswagen slíbil, tak učinil. Polo v pořadí už šesté generace má po oficiální premiéře. Jde o velmi moderní malý hatchback, který oproti svému předchůdci výrazně narostl. První zájemci si budou moci vůz pořídit ještě letos.

Nové Polo je z mnoha úhlů pohledu zajímavý malý automobil, neplatí to ale o designu. Přesně jak je u Volkswagenu zvykem, žádná revoluce se nekoná, takže nová generace opravdu vypadá jako facelift generace předchozí. Pod karoserií s notoricky známými tvary je ale všechno úplně jinak.

Doporučujeme: Malá naftová auta koncernu Volkswagen zmizí do pěti let. Polo bude poslední

Polo dostalo platformu MQB A0, stejně jako Seat Ibiza, a výrazně narostlo. Na délku měří 4053 mm. Ještě nikdy se v historii nestalo, že by Polo přesahovalo čtyři metry. Fakticky se tak tento model dostává tam, kde byl dříve Golf. Na šířku byste naměřili 1751 mm a na výšku 1446 mm. Ve srovnání s předchůdcem je novinka delší o osm centimetrů, širší o sedm centimetrů a zároveň nepatrně nižší (- 7 mm). Rozvor náprav má teď hodnotu 2564 mm a je tudíž delší o dost výrazných 94 mm.

Z větších rozměrů budou logicky profitovat cestující, větší je rovněž prostor pro zavazadla. Ten mezigeneračně narostl o čtvrtinu, takže nově nabízí standardní objem 351 litrů. V interiéru zaujme také Active Info Displej. Jedná se o věc známou z jiných koncernových modelů, Polo ovšem dostalo jako vůbec první novou generaci. Multimediální systémy pak nabídnou dotykový displej o velikosti 6,5 až 8 palců.

Doporučujeme: Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive — X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Nabídka motorizací je opravdu pestrá. Vše začíná u litrového tříválce MPI ve verzích o výkonu 48 a 55 kW (65 a 75 k). Silnější variantou je přeplňovaný tříválec 1.0 TSI (70 a 85 kW/95 a 115 k), vrcholem standardního provedení pak bude čtyřválec 1.5 TSI Evo (110 kW/150 k). Vůbec nejrychlejší variantou je ovšem GTI, které prošlo upsizingem. V nové generaci používá přeplňovaný dvoulitr a výkon 147 kW (200 k).

Paleta dieselů je ' podstatně chudší. Zvolit můžete pouze motor 1.6 TDI, přičemž jsou k dispozici verze o výkonu 59 nebo 70 kW (80 a 95 k). Zájemci o nízké provozní náklady ovšem mohou sáhnout po jednotce 1.0 TGI (66 kW/90 k) spalující zemní plyn.

Doporučujeme: Volkswagen se inspiroval Broukem v edici Special Bug. Výsledkem je special up!

Dieselové čtyřválce, tříválec TGI, slabší 1.0 TSI a zážehové tříválce 1.0 MPI mají standardně pětistupňový manuál, ostatní motory spolupracují se šestistupňovou převodovkou. Alternativou je sedmistupňové DSG dostupné ke všem s výjimkou základního dieselu, atmosférických tříválců a TGI. Zajímavá bude také nabídka asistenčních systémů. Zjednodušeně řečeno, Polo nabídne v podstatě to samé co Golf, a to včetně hlídání mrtvých úhlů, přednárazového systému nebo diodových světel.

V nabídce najdeme čtrnáct odstínů barvy karoserie a pět výbav (Trendline, Comfortline, Highline, Beats a GTI). Volkswagen zároveň slibuje zajímavé ceny, kdy bude základní provedení stát na německém trhu 12 957 eur (340 tisíc korun). Do prodeje se nové Polo mělo dostat ještě letos.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?