Další obětí nových emisních norem a měření spotřeby WLTP je ikonický Volkswagen Golf GTI, praotec moderních hot-hatchů. Automobilka se rozhodla nakonec základní Golf GTI nehomologovat dle nové normy, píše britský Autocar, takže tohle auto už od září nekoupíte. V nabídce zůstane jen silnější a ostřejší verze Performance a také nové provedení GTI TCR, které již dostalo novou verzi motoru 2.0 TSI s filtrem pevných částic.
S potřebou homologovat motor 2.0 TSI podle nových norem se pojí právě i nutnost instalovat k motoru filtr pevných částic. Výsledkem je pak snížený výkon na 290 koní. Stejného snížení se dočkal také Seat Leon Cupra se stejným motorem. Je ale zajímavé, že základní Golf motor s OPF (benzinový filtr pevných částic) mít nebude.
Doporučujeme: Hyundai i30N Performance vs. Škoda Octavia RS 245 vs. VW Golf GTI Performance vs. Peugeot 308 GTi: Na první dobrou
Důvodem může být i to, že již příští rok má přijít nová generace Volkswagenu Golf, která samozřejmě také dostane sportovní verzi GTI. Na rozdíl od různých specialit jako je Golf R, GTI TCR a jiné bývá verze GTI dostupná velmi brzy po představení nové generace. Takže fanoušci nebudou zas tak dlouho čekat.
Ohledně motoru pro novou generaci Golfu GTI se vedou diskuse a spekulace. Dokonce se začíná mluvit o hybridní patnáctistovce, ale to ještě nebylo oficiálně potvrzeno. Volkswagen nicméně dvoulitrový čtyřválec připravený na nové normy měření spotřeby a emisí má. Navíc GTI je spíše okrajový model, který na rozdíl od litrových tříválců do průměrných korporátních emisí moc nepromluví.