Užitkové vozy Volkswagen s pohonem 4Motion se osvědčují nejen na sněhu

25.01.2018
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Více než 30 let zkušeností s pohonem všech kol

  • 4MOTION = suverénní trakce na jakémkoli povrchu

  • Pohon všech kol lze objednat ve všech modelových řadách

Volkswagen Užitkové vozy nabízí verze s pohonem všech kol 4MOTION ve všech svých modelových řadách. V jejich robustní a spolehlivé konstrukci se zrcadlí více než 30leté zkušenosti hannoverské značky s výrobou vozidel pro nejnáročnější provozní podmínky na sněhu, ledu nebo v terénu. Výhody modelů 4MOTION oceňují například členové českého reprezentačního týmu v běhu na lyžích, kteří mají k dispozici flotilu vozidel Caddy, Transporter a Crafter v rámci dlouhodobého partnerství značky Volkswagen Užitkové vozy a Svazu lyžařů České republiky. Na závodech seriálu SkiTour se mohou fanoušci a běžci na lyžích setkávat i s dalšími modely 4MOTION, od Multivanu až po Amarok.

„Naší bezkonkurenčně širokou nabídkou vycházíme vstříc rozmanitým požadavkům českých zákazníků, kteří dávají stále častěji přednost bezpečnosti a suverénní trakci modelů s pohonem všech kol 4MOTION,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Naše partnerství se Svazem lyžařů České republiky a seriálem běhů na lyžích SkiTour jsou pro nás skvělou příležitostí k prezentaci všech předností vyspělého pohonu všech kol 4MOTION, jehož mimořádné schopnosti řidiči oceňují nejen na sněhu a ledu, ale také v náročném terénu. Skvělým příkladem všestrannosti a robustnosti našich vozidel je i nedávná účast dvou doprovodných vozidel Crafter 4MOTION na legendární Rallye Dakar 2018, nejobtížnější dálkové soutěži na světě. Pohon všech kol 4MOTION je zkrátka zárukou jízdy bez kompromisů i v situacích, kdy ostatním vozidlům dojde dech.“

Modely značky Volkswagen Užitkové vozy s pohonem všech kol 4MOTION vycházejí vstříc potřebám všech skupin zákazníků. Jsou tedy vhodné nejen k bezpečné jízdě v nepříznivých podmínkách na zpevněných silnicích, na povrchu se sníženou adhezí nebo na trasách s náročnou topografií, ale také k přepravě těžkého nákladu, například při jízdě s přívěsem o vysoké hmotnosti, nebo k provozu v nejnáročnějších terénních podmínkách. Robustnost a spolehlivost modelů s doplňkovým označením 4MOTION dokládá prodloužená záruka výrobce na 2+2 roky, resp. 200 000 km, která je součástí sériové výbavy.

Osvědčený pohon všech kol 4MOTION mohou zákazníci objednávat ve všech modelových řadách: Caddy, T6 (Transporter, Multivan, Caravelle, California), Crafter i Amarok. Všechny modely kromě Amaroku sázejí na osvědčenou mezinápravovou spojku Haldex, která rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v závislosti na aktuálních provozních podmínkách. Robustní pick-up Amarok se dodává se dvěma verzemi pohonu všech kol. Varianty s automatickou převodovkou disponují trvalým pohonem všech kol, zatímco varianty s manuální převodovkou jsou vybaveny přiřaditelným pohonem všech kol. Pro náročný provoz v neschůdném terénu lze pohon všech kol na přání doplnit uzávěrkou zadního diferenciálu, která zabraňuje prokluzu jednoho kola a následné ztrátě trakce.

V rámci partnerství se Svazem lyžařů České republiky se modely 4MOTION skvěle osvědčují při provozu v náročných zimních podmínkách zasněžených horských oblastí. Aktuální flotila v barvách Svazu lyžařů České republiky zahrnuje tři vozidla Transporter Kombi 4MOTION, jeden skříňový vůz Crafter 4MOTION a model Caddy Alltrack 4MOTION, za jehož volant usedá Martin Jakš, český reprezentant v běhu na lyžích, jehož největším úspěchem v dosavadní kariéře je titul mistra světa v běhu na 15 km klasicky v kategorii do 23 let z roku 2008 a bronzová medaile ze Zimních olympijských her 2010 ve Vancouveru v závodě štafet. Na závodech seriálu SkiTour se mohou fanoušci a běžci na lyžích setkávat i s dalšími modely 4MOTION, od Multivanu až po Amarok.
Volkswagen Caddy 4MOTION přesvědčí mimořádným vnitřním prostorem při zachování kompaktních vnějších rozměrů. Zákazníci, kteří požadují ještě prostornější interiér, resp. nákladový prostor, mají k dispozici model Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem. Lifestylově orientovaný model Caddy Alltrack se dodává výhradně s krátkým rozvorem a svým robustním vzhledem připomíná terénní vozy, s nimiž se může směle poměřovat dokonce i při překonávání terénních překážek. Mezi oceňované přednosti modelu Caddy patří také hospodárnost. S motorem 2.0 TDI o výkonu 90 kW (122 k) a šestistupňovou manuální převodovkou spotřebuje Caddy Alltrack v průměru pouhých 5,4 l/100 km. Řízení řidiči usnadňuje široká paleta asistenčních systémů od asistentu pro rozjezd do kopce přes asistent pro rozpoznání únavy řidiče až po systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City Brake. Na přání lze výbavu rozšířit mimo jiné o spodní kryt motoru a převodovky pro jízdu v drsném terénu, zatímco zimní provoz usnadní a zpříjemní vyhřívání skla čelního okna, trysek ostřikovačů a předních sedadel. Nabídku verzí Caddy s pohonem 4MOTION završují pracovní skříňové verze a kombi.

Transporter představuje zlatý střed nabídky značky Volkswagen Užitkové vozy a v současné šesté generaci řady T mohou mít pohon všech kol všechny karosářské verze, včetně variant s prodlouženým rozvorem. Velmi oblíbené jsou varianty pro přepravu osob, ať se jedná o funkční Transporter Kombi, praktický Caravelle, luxusní Multivan nebo speciální edici Multivan PanAmericana pro vášnivé cestovatele, kteří oceňují vytříbený styl a mimořádný komfort. Pro pracovní nasazení v terénu je ideální Transporter Rockton, který se vyznačuje zvýšením světlé výšky o 30 mm a mechanickou uzávěrkou diferenciálu zadní nápravy. Na přání vylepší průchodnost terénem a terénní vlastnosti spodní ochranné kryty motoru, převodovky, rozvodovky zadní nápravy, hlavního tlumiče výfuku, bočních prahů či palivové nádrže.

Transporter Kombi 4MOTION zaujme rozsáhlou komfortní a funkční výbavou. V osmimístné verzi nabízí interiér mimořádnou variabilitu. Výkonný motor 2.0 TDI 110 kW (150 k) s šestistupňovou manuální převodovkou má kombinovanou spotřebu paliva 6,5 l/100 km. Jen o tři desetiny litru na 100 km víc vyžaduje čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) v modelu Multivan 2.0 TDI 4MOTION DSG se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Luxusně vybavený všestranný automobil rozmazluje cestující nezávislým horkovzdušným topením, čalouněním sedadel alcantarou, elektrickým ovládáním bočních posuvných dveří a na přání i zadních výklopných dveří. Řidič má po ruce řadu praktických pomocníků, mezi něž patří parkovací senzory ParkPilot vpředu a vzadu, zpětná kamera, navigační systém Discover Media Plus, světlomety LED vpředu i vzadu, adaptivní tempomat ACC a terénní asistent pro sjíždění strmých svahů.

Brány do nové dimenze funkčnosti a robustnosti otvírá Crafter 4MOTION s celkovou hmotností až 4,0 t. Nový Volkswagen Crafter 4MOTION je k dispozici jako skříňová verze či jako podvozek s jednoduchou kabinou nebo dvojkabinou. Podvozky lze objednat též s nástavbami, jako je například valník nebo třístranný sklápěč. Pohon všech kol 4MOTION spolupracuje se všemi elektronicky řízenými podvozkovými systémy, aby byla zaručena spolehlivá trakce na jakémkoli povrchu, vysoká úroveň aktivní bezpečnosti a vynikající směrová stabilita.

Lifestylově orientované zákazníky osloví svým jedinečným designem i praktickými vlastnostmi Volkswagen Amarok, jediný pick-up ve svém segmentu poháněný šestiválcovým turbodieselem. Ve verzích s trvalým pohonem všech kol rozděluje hnací sílu automaticky mezi přední a zadní nápravu mezinápravový diferenciál Torsen. Připojitelný pohon všech kol používá rozdělovací převodovku a zubovou spojku. Stisknutím tlačítka dojde k pevnému propojení obou náprav. Dodatečný redukční převod pro šestistupňovou manuální převodovku umožňuje jízdu plazivou rychlostí v extrémním terénu nebo ve velmi strmých stoupáních.

Volkswagen Amarok je nyní nabízen se třemi výkonovými variantami motoru V6 TDI 3,0 litru: 120 kW (163 k), 150 kW (204 k) a 165 kW (224 k). Amarok 3.0 TDI 4MOTION o výkonu 150 kW (204 k) s šestistupňovou manuální převodovkou spotřebuje v průměru 8,6 litru nafty na 100 kilometrů. Kromě užitečné hmotnosti až 792 kg si snadno poradí také s brzděným přívěsem o hmotnosti až 3,5 tuny.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?