Od smrtelné nehody testovacího automobilu společnosti Uber uplynulo mnoho měsíců, takže se na kauzu trochu zapomnělo. Příběh autonomních vozů Volvo XC90 ale pokračuje dál. Uber opět míří do běžného provozu. Na rozdíl od doby před nehodou ale celý testovací proces prošel řadou změn. Fakticky se zase vrátil na začátek.
Doporučujeme: Už se ví, proč autonomní Volvo společnosti Uber ignorovalo chodkyni, i když ji vidělo
V době předcházející nehodě v Uberu věřili, že mají prakticky hotovo. Společnost si byla vlastním autonomním řízením velmi jistá, proto do svých vozů posadila pouze nekvalifikované operátory. Původně dva, později jen jednoho. Smrtelná nehoda z března letošního roku přinesla vystřízlivění. Obnovený program testování v reálném provozu tak prozatím bude probíhat pouze v manuálním režimu, kdy bude vůz řízen člověkem. Autonomní režim zůstane vypnutý.
Tím ovšem změny nekončí. Člověk to nebude jen tak ledajaký. Půjde o speciálně proškolenou osobu, která navíc bude mít v autě ještě svého opět proškoleného kolegu. Automobily také dostanou systém sledující pozornost řidiče. Pokud se přestane věnovat řízení, bude automaticky upozorněn akustickým signálem. Systém zároveň upozorní centrálu dálkově monitorující pohyb vozů. Tato funkce bude zapnutá vždy, když bude upravené Volvo XC90 v provozu. V autě zabudovaný přednárazový systém navíc zůstane aktivní a Uber zároveň v snaze zjednodušit ovládání přepracoval rozhraní vestavěného tabletu.
Doporučujeme: Radary, laser nebo kamery. Čím vším sleduje svět (nejen) Uber a jeho Volvo?
Auta společnosti Uber budou zatím v reálném provozu pouze sbírat další data, která následně poslouží pro vylepšení testovacích procesů. Ať už ve virtuálním světě nebo v testovacích areálech. Tato data zároveň vylepší mapové pokrytí.
K provozu v autonomním režimu by se Uber rád vrátil v nadcházejících měsících.