Ceny socialistických aut letí v posledních letech raketově vzhůru. Ještě nedávno vysmívané modely jako Škoda 105/120 se dnes prodávají za podobné ceny jako mimořádně vybavené BMW řady 7 generace E32 nebo nesmrtelný Mercedes-Benz W124 v provedení 300CE.
Extrémně ceněná je především značka Tatra, zejména pak technicky unikátní model Tatra 603. V současné době se jakékoliv originální díly na Tatru 603 vyvažují zlatem a každý, kdo najde nějaký zapomenutý kousek ve stodole, si může mnout ruce, protože má doma skutečný poklad.
O to více překvapí informace, že v malé vísce na severu Čech se nachází místo, kde odpočívá hned několik poněkud zbídačených kusů tohoto vládního vozidla. Většina „uloženek“ je na první pohled ve špatném stavu, nicméně i tak jde o mimořádně cennou sbírku. Podrobněji jsme se ikonické limuzíně z Kopřivnice věnovali před časem v samostatném článku:
„Vrakoviště“ se nachází v Žandově u České Lípy a upozornil na něj jeden z fanoušků facebookové stránky TATRA T77/T87/603/613/T700 / T700 GT, kde si jeho příspěvku všiml magazín AutoRevue.cz. Ve skutečnosti nejde o žádné vrakoviště, ale o muzeum. V jeho sbírce se nachází více než slušná kolekce veteránů nejen kopřivnické značky, ale hlavně historických motocyklů Jawa a CZ.
Majitel samozřejmě auta nenakoupil proto, aby je postupně nechal zrezivět. Do telefonu nám řekl, že je plánuje postupně renovovat a prodávat. Z obchodního hlediska to dává smysl, pěkné šestsettrojky se dnes prodávají přibližně za milion korun. Uvidíme, kolik z těchto na první pohled „mrtvých“ Tater se mu podaří dostat zpět na silnici.