Toyota Prius Plug-in je skutečným „ekologickým vozem“

31.07.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Jediný model s pohonem Plug-in Hybrid, který v ekologickém testu německého autoklubu ADAC získal 5 z 5 možných hvězdiček za ochranu životního prostředí

  • Srovnávací test zahrnující pětici plug-in hybridních vozů

  • Toyota je již dnes připravena na mobilitu budoucnosti

Toyota Prius Plug-in Hybrid v nejnovějším srovnávacím testu ADAC EcoTest skutečně zazářila: byla jediným z pěti testovaných plug-in hybridů, který získal všech pět hvězdiček. Prius Plug-in překonal soupeře s velkým odstupem, ať již v otázce znečišťujících látek nebo emisí CO2 (kombinovaná spotřeba 1,0 l/100 km + 7,2 kWh/100 km při emisích CO2 na úrovni 22 g/km, resp. 3,4 l/100 km při emisích CO2 na úrovni
79 g/km v případě vybité baterie). Pozoruhodný je i náskok před nejbližším konkurentem: dvě ekologické hvězdičky a 30 bodů (13 za znečišťující látky a 17 za emise CO2).

Výsledek zjištěný autoklubem ADAC je jednoznačný: Z ekologického pohledu lze prohlásit, že pouze Toyota Prius Plug-in je skutečně ekologickým vozem. Za pozoruhodně nízkou spotřebou elektřiny i paliva stojí obzvláště propracovaný hybridní pohon čtvrté generace: elektromotory o výkonu 68 kW ve spojení s benzínovým motorem 1,8 litru využívajícím Atkinsonův cyklus sráží emise na mimořádně nízkou úroveň. Výsledkem je zisk 47 bodů z 50 za znečišťující látky, resp. maximální počet bodů za emise CO2.

Ekologickým žebříčkům EcoTest německého autoklubu ADAC dnes dominuje Toyota Prius Plug-in Hybrid společně s vodíkovým modelem Mirai (kombinovaná spotřeba vodíku na úrovni 0,76 kg/100 km, kombinovaná spotřeba elektřiny 0 kWh/100 km a kombinované emise CO2 na úrovni 0 g/km), stejně tak jako ostatní hybridní zástupci modelové řady čítající na evropském trhu hned osm různých modelů. Hybridní modely již dnes plní německé cíle CO2 pro rok 2021 na úrovni 95 g/km – a to díky Toyotě Prius Plug-in a jejím sourozencům.

Hybridní modely Toyota významně přispívají k naplnění strategického plánu Toyota Environmental Challenge 2050, v němž si japonská automobilka stanovila náročné cíle trvalé udržitelnosti prakticky ve všech obchodních oblastech. Klíčovým bodem je v porovnání s rokem 2010 snížit emise CO2 o 90 procent.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?