Toyota Land Cruiser je podobná terénní ikona jako třeba Land Rover Defender. Historie japonského off-roadu se začala psát už začátkem padesátých let, kdy Toyota vyvíjela malý terénní automobil pro armádu. Land Cruiser přišel v roce 1954. O čtyři roky později se začal vyvážet také do Ameriky. Právě tuhle skutečnost má připomínat nová Heritage Edition. Ano, jak už asi tušíte, Evropy se netýká. Základem je provedení V8, které už v místní nabídce bohužel nenajdete.
Heritage Edition dostala pár drobných specialit. Má například upravenou masku chladiče a méně chromových prvků. Jasným poznávacím znamením jsou osmnáctipalcová bronzová kola BBS. K dispozici bude pouze černá nebo světle béžová barva karoserie. Interiér opět kombinuje černé čalounění s bronzovými detaily. Tento odstín nese například kontrastní nit použitá na volantu nebo na sedadlech. Kabina je v případě Heritage Edition vždy pětimístná.
Použitý motor by byl na evropském trhu vítanou raritou. Zážehový atmosférický osmiválec o objemu 5,7 litru disponuje výkonem 284 kW (386 k) a točivým momentem 544 Nm. Nechybí osmistupňová automatická převodovka, redukce, mezinápravový diferenciál a vůbec veškerá další technika potřebná k překonávání těžkého terénu.
Výbava Land Cruiseru Heritage Edition je naprosto kompletní. Jen namátkou můžeme jmenovat multimediální systém s dotykovou obrazovkou o velikosti 9", adaptivní tempomat, hlídání jízdních pruhů, sledování mrtvých úhlů, navigaci nebo bezklíčkový přístup. Škoda, že takové auto už v Evropě nedostanete. Toyota připravila Heritage Edition pro americký trh, kam zamíří 1200 exemplářů. Premiéra proběhne na nadcházejícím autosalonu v Chicagu.