Japonská automobilka Toyota začne od příštího roku montovat do aut novou generaci motorů s přímým vstřikováním, nové převodovky a přepracovaný hybridní a plug-in hybridní systém. Cílem je snížit o 15 % spotřebu i emise a zároveň o aspoň 10 % zvednout výkony. Novinkou je čtyřválec 2,5 l s přímým vstřikováním, který má až 40% termální účinnost. Na bázi tohoto motoru ale vzniknou i další pohonné jednotky.
Toyota připravuje celkem 17 nových verzí devíti motorů, deset verzí čtyř nových převodovek a deset provedení šesti hybridních systémů. Firma přišla s novou technologií výroby ozubených součástí převodovek, která má snížit vnitřní tření a tepelné ztráty, poprvé se představí v nové osmistupňové a desetistupňové automatické převodovce Direct Shift-8AT a Direct Shift-10AT.
Doporučujeme: Toyota objevila, jak zlepšit dojezd a životnost Li-Ion akumulátorů. Poprvé představí elektromobil
Jedná se o klasické převodovky s hydrodynamickým měničem, desetistupňová se poprvé ukáže v Lexusu LS. Přepracování se dočkal i hybridní systém, který se jmenuje Toyota Hybrid System II (THS-II) a najde uplatnění především s novým motorem 2,5 l a v modelech s pohonem zadních kol. V Evropě ho uvidíme třeba ve vozech Lexus.
Nová generace pohonných jednotek a převodovek by se měla podle propočtů Toyoty nacházet v asi 60 % nových aut značky prodávaných po celém světě v roce 2021. Toyota si také stanovila poměrně ambiciózní cíl snížit do roku 2050 průměrnou spotřebu a emise CO2 o 90 %.
Další informace o technických novinkách Toyoty naleznete v tiskové zprávě: