Japonská Toyota se pochlubila příznivým vývojem odbytu svých hybridních modelů na evropském trhu. Meziročně jich prodává o 45 procent víc.
„Máme nakročeno k tomu, abychom letos prodali přibližně 300 tisíc hybridních vozů,“ uvedl v tiskovém komuniké Karl Schlicht, výkonný viceprezident Toyota Motor Europe. To by znamenalo, že hybridy tvoří plnou třetinu prodejů značek Toyota a Lexus. Celkový plán pro letošní rok počítá s celkovým objemem 900 000 vozů.
Stěžejní je hybridní pohon pro prémiovou značku Lexus. V západní Evropě se její modely s jinými motory prakticky neprodávají, podíl hybridů tam dosahuje 98 %.
Nejprodávanějším hybridním Lexusem je crossover NX300h s 10 936 prodanými kusy za prvních osm měsíců roku 2016, u Toyoty patří prvenství modelu Auris Hybrid (57 884 aut).
V České republice si Toyota od ledna do konce srpna připsala 511 registrací hybridních modelů, Lexus jich má 124. Mezi ně se vklínil ještě Peugeot se 143 registracemi. Prius se u nás prakticky neprodává, na kontě má pouhých šest registrací. Naproti tomu Auris Hybrid oslovil už 199 zákazníků. Lexus boduje s oběma crossovery, přičemž větší RX 450h je výrazně úspěšnější než NX 300h (70:28).
Toyota prodává v Evropě celkem sedm hybridních modelů, Lexus rovněž sedm. Další podrobnosti o prodejních výsledcích obou značek na evropském trhu najdete v tiskové zprávě.