-
Toyota uvedla na český trh nový sedan Camry
-
Automobilka chce s novinkou zaútočit na Superb a Passat. Cílí především na firemní zákazníky
-
Nabízet se bude jediná motorizace, hybrid o výkonu 218 koní
-
Objednávky začne Toyota přijímat v prosinci, první auta dorazí v dubnu
-
Základní cena je 920 000 Kč
Toyota Camry je v celosvětovém měřítku pojem. U nás ale příliš známá není, i když se tu dříve prodávala. Poprvé se na českém trhu objevila v roce 1993 spolu s třetí generací, o jedenáct let později model z tuzemské nabídky zmizel. Teď se vrací zpět. Fakticky přichází na místo Avensisu. Ve srovnání s ním má jít ovšem o mnohem lepší vůz, ať už se budeme bavit o designu, použité technice nebo o nabídce vnitřního prostoru.
Právě velikost interiéru bude podle Toyoty jedním z nejsilnějších stránek nejnovější generace Camry. Tento sedan totiž disponuje delším rozvorem náprav než Passat a k Superbu také nemá moc daleko. Právě odtud pramení tvrzení o tom, že je vzadu nejvíc místa v celém segmentu střední třídy. Zatím jsme sice japonskou novinku neměřili, ale na základě zkušeností z české statické prezentace je potřeba uznat, že prostor pro nohy vzadu je vskutku královský. Navíc si zájemci budou moci v nejvyšší výbavě dopřát také třízónovou klimatizaci nebo elektricky nastavitelná zadní opěradla.
Poněkud horší už to je s nabídkou prostoru v zavazadelníku. Jeho základní velikost je 524 litrů. To nestačí ani na Passat a už vůbec ne na Superb. Toyota sice upozorňuje na přítomnost hybridního pohonu s tím, že když se podíváme na objem zavazadelníku Passatu GTE, Camry nabízí víc, jenže...
Základní rozměry | Toyota Camry | Škoda Superb | Volkswagen Passat |
---|---|---|---|
Délka/šířka/výška (mm) | 4885/1840/1445 | 4861/1864/1468 | 4767/1832/1476 |
Rozvor náprav (mm) | 2825 | 2841 | 2786 |
Objem zavazadleníku (l) | 524 | 625 | 586 |
Passat GTE je plug-in hybrid. Proto má větší akumulátory, zatímco Camry je klasický hybrid a baterie schovává pod zadním sedákem. Do prostoru pro zavazadla vůbec nezasahují. Jinak řečeno, Toyota v tomto případě upřednostnila místo ve druhé řadě před nekonečně velkým prostorem pro zavazadla. Uvidíme, zda to zákazníci ocení.
V nabídce jen jedna motorizace
Toyota o kvalitách Camry nepochybuje a nebojí se prohlašovat, že jde ve srovnání se Superbem o lepší auto. V některých ohledech to klidně může být pravda, ale už teď je jasné, že v prodejních statistikách se Superbu příliš nepřiblíží. V nabídce je totiž jen jedna jediná motorizace. Žádný manuál, žádný pohon všech kol a už vůbec ne diesel. A jak známo, čeští zájemci na hybridní pohonné ústrojí zatím moc neslyší, i když v případě firemních zákazníků se situace údajně začíná měnit.
Základem použité jednotky je atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru, vybavený systémem přímého vstřiku paliva D4S. Spalovací jednotka má výkon 130 kW (177 k) a točivý moment 221 Nm. Dvojice elektromotorů integrovaných do bezstupňové převodovky e-CVT znamená možnost krátkodobé jízdy v čistě elektrickém režimu. Max. rychlost je pak 125 km/h). Celkový výkon systému činí 160 kW (218 k). Sprint z nuly na 100 km/h zvládne Camry za 8,3 s, nejvíc se rozjede pouze na 180 km/h. Kombinovaná spotřeba je 4,2 l/100 km. Toyota tuto motorizaci srovnává s diesely o výkonu 140 kW (190 k). Porovnání základních údajů se Superbem a Passatem najdete v tabulce:
Toyota Camry | Škoda Superb 2.0 TDI DSG | VW Passat 2.0 TDI DSG | |
---|---|---|---|
Zdvihový objem válců (l): | 2,5 | 2,0 | 2,0 |
Nejvyšší výkon (kW/k) | 160/218 | 140/190 | 140/190 |
Nejvyšší točivý moment (N.m): | 221 | 400 | 400 |
Akcelerace 0-100 km/h (s): | 8,3 | 8,3 | 7,7 |
Nejvyšší rychlost (km/h): | 180 | 234 | 229 |
Spotřeba paliva kombinovaná (l/100 km): | 4,2-4,3 | 4,5 | 4,6 |
Camry aktuální osmé generace stojí na platformě TNGA. Ta přinesla kromě větší tuhosti (+30 %) také třeba nižší těžiště a těšit se máme na příkladně odhlučněný interiér. Naladění podvozku využívajícího zavěšení McPherson vpředu a dvojitou lichoběžníkovou nápravu vzadu je jedním z hlavních rozdílů oproti americké variantě. Evropští zákazníci jsou v tomto směru náročnější, proto by měl být podvozek ještě lepší než nejlepší americké provedení. Jaký je výsledek, to se dozvíme až později. Podle Toyoty jde o nejpohodlnější vůz v daném segmentu. Něco pravdy na tom určitě bude, protože Lexus ES je v podstatě stejný automobil, pouze nabízený pod prémiovou značkou
Za 920 000 Kč
S cenami je to velmi jednoduché. K dispozici jsou výbavy Comfort, Prestige a Executive a jedna motorizace. Nejlevnější provedení vyjde na 920 000 Kč. Připlácet není příliš za co. Kromě barev, dvou paketů a navigace (ve výbavě Comfort) se zde žádné další příplatky nenabízejí. Vše je zahrnuto do základní výbavy. A to včetně řady bezpečnostních asistentů, adaptivního tempomatu nebo automatického přepínání dálkových světel. Tyhle prvky má každá Camry bez ohledu na to, jakou výbavu si zvolíte. Kompletní ceník najdete v galerii pod článkem. Toyota ho zveřejní na svých stránkách až později.
Toyota Camry osmé generace vypadá zajímavě, v našich končinách ovšem bude téměř jistě odsouzena do pozice alternativy k zavedeným soupeřům v čele se Superbem. Ale uvidíme. Třeba kombinace bohaté výbavy a hybridního pohonu zláká větší množství zájemců. Podle prvních odhadů je cílem prodat na českém trhu 600 exemplářů ročně. Objednávky začne Toyota přijímat prvního prosince, první hotová auta dorazí v dubnu příštího roku. Pro evropské trhy se Camry vyrábí v Japonsku.