Toyota Avensis končí. Skoro nikdo ji nekupuje a nástupce zřejmě nebude

26.03.2018
6 nových názorů
Autor: Redakce
  • Výroba Toyoty Avensis ještě letos skončí

  • Model se prodává špatně, v Evropě přilákal jen 25 000 zákazníků

  • V dobách největší slávy se prodával Avensis pětkrát lépe

  • Přímý nástupce Avensisu nebude

Další model postupně zmizí z trhu kvůli slabým prodejům. Toyota se nakonec rozhodla ukončit výrobu modelu Avensis bez přímého nástupce. Britský Autocar uvádí, že sedan a kombi se ještě letos přestanou ve Velké Británii vyrábět. Na výrobní lince v Burnastonu tak bude pokračovat jen montáž modelu Auris, který nedávno dorazil v modernizovaném provedení.

Toyota Avensis je klasický zástupce segmentu D, kam patří třeba Mondeo, Passat, Superb, Insignia a další modely. Nicméně prodeje Avensisu nejdou tak, jak by si značka představovala. Důvodem je především klesající poptávka v tomto segmentu, neboť zákazníci přecházejí ke crossoverům a SUV. A „tvrdé jádro“ zůstává u jiných značek, hlavně pak u koncernu VW.

Doporučujeme Test Toyoty Corolla 1.6 Valvematic: Auto bez duše

Toyota také není velkým propagátorem dieselů a do konce roku 2018 už nebude prodávat žádné naftové auto. Jenže v segmentu D jsou diesely pořád velice důležité a konkurence umí nabídnout model a motorizaci pro důležitou fleetovou klientelu.

Avensis zažil zlaté roky před krizí. Například v roce 2004 se v Evropě prodalo přes 142 000 Avensisů, v loňském roce to bylo jen 25 000 aut. Jen pro srovnání: Passat si vloni našel přes 183 000 klientů, Mondeo 56 000, Superb 81 000, Insignia 72 000... Hůře se v Evropě daří jen Mazdě 6, Peugeotu 508, Hyundai i40 a Kii Optima.

U nás to není jinak. Avensisů se za první dva měsíce letošního roku prodalo 43, Superbů 1558 a Passatů 643. Za celý rok 2017 si u nás Avensis našel jen 429 klientů, Superb 8737, Passat 4744, Mondeo 875. Hůře se u nás daří jen Insignii.

Mildas1 (neregistrovaný)
Avensis má zásadní chybu. Z článku vyplývá, že dali u Toyoty přednost sedanu před liftbackem. Přitom liftback byl asi nejžádanější ( asi jako u Mondea). Pokud nepotřebuji auto na reprezentaci ( a to Avensis rozhodně není) tak bych místo sedanu vyráběl liftback. Navíc má Toyota úžasné hybridy, tak proč nafťák? Benzinový hybrid by byl celkem ideální volbou
Petr (neregistrovaný)
Luxusni auto. Kdyby cesi rozumeli autum tak tady nejezdi skodovky ale toyoty jako vsude ve světe nejlepsi znacka na svete. Nic lepsiho nez Toyota neni.
kolemjdouci (neregistrovaný)
Když budou prodávat Avensis v Evropě za stejný peníze jako Camry na jiných trzích, tak tady budou mít rovněž úspěch. Jejich problém, že nejsou schopni uspět v Evropě, nejspíš dělají něco špatně. Zákazníci tady nejsou jiní než v americe, oba koukají dostat za své peníze co nejvíc.
Jaroslav Zapletal (neregistrovaný)
Než-by zloději-výrobci snížili ceny,aby se nový výrobek prodal,raději jej odhodí na světové skládky a původní cenu oželí.Tomu se říká světová ekonomika.Při tom by se krásně obnovoval obchod s vozidly a mizely by ojetiny. T ě m t o k u r v á m s e ř í k á h o s p o d á ř i !!!
Jan Tříska (neregistrovaný)
Tak ten krám zlevněte a lidi vám za něj utrhají ruce!...
  • Našli jste v článku chybu?