Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI 130 kW

7 nových názorů
Autor: Redakce
  • Testovaný dvoulitrový motor o výkonu 130 kW (177 koní) a točivém momentu 410 Nm patří mezi nejsilnější motory do Crafteru 

  • Optimální cestovní rychlost je do 130 km/h, při vyšší rychlosti stoupá spotřeba vozu i hluk uvnitř

  • Volkswagen Crafter patří ke špičce daného segmentu a je velmi příjemný na ovládání

  • Překvapila nás neuvěřitelně komfortní sedačka, dobré jízdní vlastnosti a výkonné LED světlomety

  • Nákladová hrana je 570 mm nad zemí, což je příjemně nízko

  • Nový Crafter se zkrátka řídí jako osobní auto

Na nový Crafter jsme byli opravdu zvědaví. Minulá generace dodávky Volkswagen Crafter byla totiž postavena na základech vozu Mercedes-Benz Sprinter, do kterých si Volkswagen montoval své motory, a bylo ji možné objednat pouze se zadním náhonem. Nový Crafter je zase o kus dále a o to je variabilnější než jeho předchůdce.

Volkswagen Crafter Nový Crafter kombinuje ostře řezané, hranaté tvary s čistým a funkčním designem

Dodávka od VW byla od základu vyvinuta ve spolupráci se společností MAN, která má označení MAN TGE, a nabízí pohon předních kol s motorem napříč, pohon všech kol přes spojku Haldex nebo zadní pohon, kde je pohonná jednotka umístěna podélně. Náš testovaný Crafter měl dlouhý rozvor, osmistupňovou automatickou převodovku a nejsilnější dvoulitrový motor o výkonu 130 kW. Automobil jsme dostali na 17palcových litých kolech v dlouhé, skoro sedmimetrové metrové variantě. S klasickou bílou dodávkou jsme najeli přes 600 km a měli dost času na to ji poznat. Hned na začátek můžeme říct, že nový Crafter je skutečně dobrý, dlouhý a velký vůz.

Design a varianty

Po designové stránce umí být i bílá dodávka hezká, pohledná. Nový Crafter kombinuje ostře řezané, hranaté tvary s čistým a funkčním designem. Co nás na první pohled zaujalo, jsou výrazná LED světla, která naprosto úžasně svítí a zpříjemňují tím užívání celého vozu. Přední maska je agresivněji tvarovaná a přispívá k líbivému tvaru celého vozu. Samozřejmě koncový uživatel těchto vozidel nekupuje dodávky podle vzhledu, ale i tak je příjemné mít ve flotile stroje, na které je hezký pohled.

Volkswagen Crafter Skříňový Crafter se nabízí ve třech variantách. Testovaná varianta měla dlouhý rozvor (6836 mm)

Skříňový Crafter se nabízí ve třech variantách, a to s rozvorem středním (5986 mm), dlouhým (6836 mm) a dlouhým s převisem (7391 mm) v kombinaci s nízkou, vysokou a velmi vysokou střechou, kdy velmi vysoká střecha nabízí výšku až 2798 mm. Auto tedy není žádný drobeček. Crafter patří mezi největší dodávky na trhu, které můžete řídit ještě s řidičákem na osobní auto, ovšem je potřeba si dávat pozor na verzi a hmotnost nákladu.

Motor a jízda

Crafter se mimo jiné nabízí i s motory o výkonu 75, 90 a 103 kW. Námi testovaný dvoulitrový motor o objemu 1968 cm3, výkonu 130 kW (177 koní) a točivém momentu 410 Nm patří mezi nejsilnější motory, které můžete do nového Crafteru pořídit, a skutečně si i s naloženým autem umí skvěle poradit a nechybí mu výkon. Optimální cestovní rychlost je do 130 km/h, při vyšší rychlosti stoupá spotřeba vozu i hluk uvnitř. Celkově je motor v kabině hodně slyšet. Osmistupňovou automatickou převodovku lze kombinovat s náhonem na přední, zadní i všechna čtyři kola 4Motion a opravdu umí řadit velmi rychle a zároveň jezdit úsporně. Objem palivové nádrže je 75 l nafty a 18 l AdBlue. Po celou dobu testu převážně v městském provozu se při normální jízdě spotřeba vozu pohybovala kolem 8 až 9 l nafty na 100 km, a to připomínáme, že jsme měli nejsilnější motor a dodávku, která prázdná vážila přes 2,2 tuny. Co říct o řízení?

Volkswagen Crafter 2.0 TDI I když má Crafter asistent pro kompenzaci bočního větru, i na ten si řidič musí dávat pozor a samozřejmě si s dlouhým vozidlem dostatečně najíždět do křižovatek a zatáček

Crafter se zkrátka řídí jako osobní auto. Dodávka od řidiče vyžaduje malé ovládací síly a skoro každému musí okamžitě padnout do ruky. Průměr otáčení je také dobrý a činí 16,2 m, jízdní vlastnosti jsou stabilní a zároveň komfortní. I když má Crafter asistent pro kompenzaci bočního větru, i na ten si řidič musí dávat pozor a samozřejmě si s dlouhým vozidlem dostatečně najíždět do křižovatek a zatáček. Reakce brzd je také okamžitá a díky řadě asistentů je jízda bezpečná. Při couvání nebo parkování nám pomáhala parkovací kamera, která je umístěna nad zadními dveřmi, a parkovací senzory. Automobil měl ve výbavě i parkovací asistent pro parkování do řady, ten jsme ale nezkoušeli, protože se nám nepodařilo sehnat tak dlouhé podélné stání mezi vozy a zkušený řidič většinou zaparkuje rychleji nežli elektronický pomocník. Mile nás překvapil adaptivní tempomat, který umí držet odstup od vpředu jedoucích vozů, pomalu popojíždět a zastavovat, což je ideální v městském provozu. Lane assist zase za pomoci kamer umí dodávku udržet v jízdním pruhu. S novým Crafterem se zkrátka jezdí příjemně.

Nákladový prostor

Nákladový prostor bez vestavby byl proti poškrábání obložen dřevotřískou až po střechu a vybaven univerzální dřevěnou podlahou, ve které je zapuštěno 14 úchytných ok pro uchycení nákladu, dále jsou na všech stěnách úchytné lišty a vnitřní nosiče pro dokonalé zafixování nákladu.

Volkswagen Crafter Objem nákladového prostoru u dlouhého rozvoru (délka vnitřního prostoru 4300 mm) s vysokou střechou činil 14,4 m3

Objem nákladu u dlouhého rozvoru (délka vnitřního prostoru 4300 mm) s vysokou střechou činil 14,4 m3, maximální objem nákladu v konfiguraci s dlouhým rozvorem s převisem (délka vnitřního prostoru 4855 mm) a velmi vysokou střechou činí 18,4 m3. Šířka bočních dveří je 1311 mm, lze tedy pohodlně nakládat i europalety, a nákladová hrana je 570 mm nad zemí, což je příjemně nízko. Hledání zboží či manipulaci s nákladem usnadňují čtyři příplatková výkonná světla, která jsou umístěna ve střeše a za která bychom se nebáli připlatit.

Interiér

Kabina řidiče je kapitola sama pro sebe. Úroveň dodávek se neuvěřitelně rychle zvyšuje a tím i komfort na palubě, dříve známý spíše z osobních automobilů. Celá přístrojová deska a multimediální systém jsou známé z osobních vozů VW. Tříramenný multifunkční volant neuvěřitelně dobře padne do ruky. Všude je dostatek odkládacích prostorů a příplatkové sedadlo řidiče ergoComfort je to nejlepší, co se v dané třídě najde. Díky 20 možnostem nastavení optimálně chrání záda a každému poskytuje pohodlí při sezení, umožňuje masážní funkce, a je dokonce odpružené!

Celá přístrojová deska a multimediální systém jsou známé z osobních vozů VW. Tříramenný multifunkční volant neuvěřitelně dobře padne do ruky Celá přístrojová deska a multimediální systém jsou známé z osobních vozů VW. Tříramenný multifunkční volant neuvěřitelně dobře padne do ruky

Nechybí samozřejmě klimatizace a výhřev sedaček. Nastupování do vysoké kabiny usnadňuje nástupní schůdek, kaplička sdružených přístrojů je přehledná a celý interiér je skutečně kvalitně zpracovaný a je z něho velmi dobrý výhled. Jediné, co je z našeho pohledu skutečně špatně, je ostřik předního skla. Vyhřívané trysky ostřikovačů jsou konvenčně umístěné u hřbetu kapoty a nezajistí dokonalou očistu velkého předního skla při špatném počasí.

Volkswagen Crafter 2.0 TDI 130 kW Všude je dostatek odkládacích prostorů a příplatkové sedadlo řidiče ergoComfort je to nejlepší, co se v dané třídě najde

U takto skvělého auta bychom uvítali ostřikovače integrované přímo do ramínek stěračů. Displej infotainmentu umí zrcadlit mobilní telefon, podporovány jsou technologie Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink. USB rozhraní pro připojení telefonu je přímo před řidičem a automobil je vybaven systémem Car-Net a umí se připojit k internetu pro zajištění aktuálního dopravního zpravodajství nebo počasí.

Závěr

Volkswagen Crafter patří ke špičce daného segmentu a je velmi příjemný na ovládání. Ve srovnání s konkurencí je bohužel dražší a za většinu nadstandardních věcí se připlácí. Celý týden testování byla jízda z Crafterem jako jízda s osobním automobilem, překvapila nás neuvěřitelně komfortní sedačka, dobré jízdní vlastnosti a výkonné LED světlomety, za které stojí za to si připlatit. Za nás je Crafter neuvěřitelně povedená dodávka, která i dobře vypadá a skvěle jezdí.

[wpsm_comparison_table id="848" class=""]

Petr (neregistrovaný)
Úplně soulas. Rejd katastrofa, do kolene mne tlačí klíček, a při přeladění rádia se předkláním jak i....t. Takový prkno, designér si fakt dal práci. No a snížený podvozek bohužel poznávám když dřu nádrž o beton, při nájezdu k některým firmám. O věčně rozsvícených kontrolkách motoru oleje, propálených nechráněných zteřelých kabelech v motor, prostoru ani nemluvě. Myslel jsem, že bude jako ten starší, ale to fakt otřesný..:-( Mám i 2008, ten je ještě o.k., tak se ho snažím ,, repasovat,, a tenhle budu muset kapánek předělat, nebo poslat do pr...a koupit funkční dodávku...
Marek (neregistrovaný)
Bol s tym u mna kamarat. Pekne auto tak som sa o neho trochu zaujimal. Sam mam transita. Takze, ma na tom sialenu spotrebu 13l!!! Zaroven ma aj malu nadrz, tajze ked natankuje ukaze dojazd do 600km. Kabina je zbytocne vysoka az po strop, takze z ulozneho priestoru tam dlhsie veci nedate. Laserove svetla. Clovek co ma vo firme na starosti servis na nich reve nech s tym preboha nesvietia, ze ci chcu priviest firmu na mizinu. Ze ci vedia co stoji ich vymena! Co vam poviem, zlaty transit.
netgennvbh (neregistrovaný)
Test: Volkswagen Crafter 2.0 TDI 130 kW - Autobible.cz anetgennvbh netgennvbh http://www.ge47d8c00wwe9tm3khc32z722c7762hxs.org/ [url=http://www.ge47d8c00wwe9tm3khc32z722c7762hxs.org/]unetgennvbh[/url]
josef.slancar (neregistrovaný)
obsaženo i dost blbostí a čouhá z toho podpora prodejnosti. nic víc!..
Martin (neregistrovaný)
Dobrý den. Prosím vás kdyby to byla pravda co tady pisete. Pracuji v autorizaku a tohle auto už není to co bylo před ním. Poruchy a výměny motorů z autem se nikde neotocite. A posed za volantem ani nemluvím. Kroutí se bocnice, vibrace atd. Zlatej původní crafter
  • Našli jste v článku chybu?