Výsledky testu letních pneumatik pro SUV, který provedl německý ADAC, by se dal komentovat jízlivým dotazem. V čem má spočívat ona „vyšší bezpečnost“ SUV, kterou se kupující rádoby terénních aut ohánějí, když se nemohou ani opřít o pořádné pneumatiky? Jen dvě pneumatiky v testu (Goodyear a Cooper) dostaly známku „dobrá“. Většina skončila v průměru a dvě propadly. Přitom se jednalo o produkty věhlasných značek Michelin (nejdražší v testu) a Yokohama.
Doporučujeme: Pět dobrých ojetých SUV s pohonem 4×4 za 150 až 300 tisíc korun
Šest pneumatik v testu neslo označení M+S, což z nich papírově dělá schválené zimní pneumatiky. Nicméně právě u některých SUV používají výrobci tento typ pneumatik pro lepší záběr například v terénu. O klasickou „zimní“ pneumatiku se tedy nejedná. Řada řidičů je ale s oblibou používá na svých SUV jako celoroční.
Pneumatika | Známka | Sucho | Mokro | Hluk | Spotřeba | Opotřebení |
---|---|---|---|---|---|---|
Goodyear EfficientGrip SUV | 2,1 | 2,0 | 2,0 | 3,0 | 2,3 | 2,0 |
Cooper Zeon 4XS Sport | 2,5 | 2,2 | 2,5 | 3,1 | 2,3 | 2,5 |
Firestone Destination HP | 2,8 | 1,7 | 2,8 | 3,1 | 2,1 | 2,5 |
Nokian Line SUV XL | 2,8 | 2,1 | 2,6 | 3,2 | 2,8 | 2,5 |
Pirelli Scorpion Verde XL | 2,8 | 1,9 | 2,8 | 3,1 | 2,1 | 1,5 |
Semperit CVomfort-Life 2 SUV | 2,9 | 2,4 | 2,9 | 3,2 | 1,9 | 2,0 |
Uniroyal Rain Expert 3 SUV | 3,0 | 3,0 | 2,0 | 3,1 | 2,1 | 2,5 |
Barum Bravuris 4x4 | 3,1 | 3,1 | 2,7 | 3,0 | 2,1 | 2,0 |
General Grabber GT | 3,1 | 2,3 | 3,1 | 3,1 | 2,0 | 2,0 |
Apollo Apterra H/P | 3,3 | 3,2 | 3,3 | 3,0 | 2,0 | 2,0 |
Hankook Dynapro HP2 RA33 | 3,3 | 2,3 | 3,3 | 2,8 | 1,9 | 2,0 |
BF Goodrich g-Grip SUV | 3,4 | 2,0 | 3,4 | 3,2 | 1,5 | 2,0 |
Bridgestone Dueler H/P Sport | 3,5 | 1,6 | 3,5 | 2,9 | 2,0 | 2,0 |
Michelin Latitude Tour HP | 3,9 | 2,3 | 3,9 | 3,1 | 1,9 | 0,5 |
Yokohama Geolandar SUV | 5,5 | 2,9 | 5,5 | 2,9 | 1,7 | 1,5 |