V Praze se prodá 26 procent ojetých vozidel, ve Středočeském kraji pak dalších 21 procent ze všech ojetých vozidel prodaných v ČR. Dalšími významnějšími centry prodeje ojetin jsou hlavní krajská města, především Brno a Ostrava. Vyplývá to z analýzy, kterou provedla společnost Cebia na vzorku ojetých vozidel prodaných za prvních 10 měsíců letošního roku.
„Dominantní postavení v prodeji ojetin patří Praze a jejímu okolí, jak jsme předpokládali již před analýzou. Převaha hlavního města je markantnější, než jsme očekávali. Aktuální rozložení souvisí i s úbytkem malých bazarů a s centralizací prodejů ojetin směrem k větším hráčům na trhu,“ shrnuje výsledky studie Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.
„Analyzovali jsme z pohledu geografického rozložení jen ojeté vozy prodané prodejci aut, především autobazary. Podle našich dřívějších analýz tyto prodeje tvoří jen asi 35 procent. Nadpoloviční většina ojetin je prodána mezi soukromými osobami. Geografické rozložení těchto prodejů bude odpovídat demografickému rozložení obyvatelstva v České republice a jeho kupní síle,“ doplňuje Martin Pajer.
Provozní ředitel AAA AUTO Petr Vaněček: „V Praze máme dlouhodobě naší největší a nejúspěšnější pobočku s nabídkou 2500 vozů. Kromě AAA AUTO je zde i největší pobočka Mototechny s jejími zánovními vozy, a nově od loňského roku i největší centrum ojetých automobilů SUV/4x4 v České republice a také sekce pěti stovek užitkových vozů. Co se týče značek, zhruba třetinové zastoupení mají s 800 vozy modely Škoda, následované VW, Fordem, Hyundai a BMW.“
Filip Kučera, ředitel marketingu Auto ESA: „Prodeje v našich pražských pobočkách jsou statisticky nejvyšší, což je dáno nejen počtem nabízených vozidel, ale také kupní silou obyvatel Prahy a okolí. V posledních letech tak v Praze zaznamenáváme kontinuální nárůst prodejů v rozmezí 8 – 10 %. Pražské pobočky naší společnosti generují nejvyšší prodeje v rámci celé skupiny, nicméně regionální pobočky, především v Českých Budějovicích a Olomouci zaznamenávají meziroční obchodní nárůsty v řádu až 30 %. Důvodem je skutečnost, že v těchto krajích nabízejí své služby většinou malé autobazary, které však již nestačí svojí nabídkou služeb uspokojit stále rostoucí požadavky zákazníků. Ti tak stále častěji vyhledávají velké prodejce s širokou nabídkou vozů i doplňkových služeb.“
Mgr. Karel Zima, centrální manažer skupiny autobazarů AutoPoint: „Vzhledem k velikosti trhu s novými vozy v Praze se našim autobazarům daří vykupovat značné množství vozů, které jsme prodali jako prodejci nových aut. K nejčetnějším značkám námi nabízených ojetých vozidel patří Škoda, Hyundai, Ford a Mazda, což odpovídá skladbě námi prodávaných značek nových vozidel. Na základě poptávky od našich zákazníků a jejich kupní síly v Praze a Středočeském kraji jsme se rozhodli rozšířit prodej ojetých vozidel o prémiový segment a na jaře jsme proto otevřeli nový krytý showroom Auto Point Premium v Praze. Výsledky za prvního půl roku fungování nám potvrdily, že se nám podařilo využít potenciál poptávky po prémiových ojetinách v regionu Praha a střední Čechy a stali jsme se významným hráčem v této oblasti s výhledem na další růst. Mimo Prahu se nadále soustředíme na výkup a prodej prověřených vozidel nižší a střední třídy určených pro širokou veřejnost.“
Typické letos prodávané ojeté auto:
Škoda Octavia
rok výroby: 2009
stav tachometru: 160.000 km barva: bílá
servisní kniha, 1. majitel cena: 192.000 Kč