Tata Racemo je indická MX-5 s tříválcem za zhruba 400 000 korun

13.03.2017
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Indická Tata to s konceptem Racemo myslí velmi vážně

  • Konkurent Mazdy MX-5 se má prodávat za 400 000 korun

  • Pohání ho přeplňovaný tříválec 1,2 l s výkonem 190 koní

  • Vůz je primárně určen pro indický trh

  • Tata se ale nebrání exportu „lepší“ verze za hranice

Indická Tata je známá tím, že vlastní majoritní podíl ve značkách Jaguar a Land Rover a že před časem představila model Nano, nejlevnější auto světa, které šlo pořídit za zhruba 50 000 korun. Nyní se o této automobilce začalo mluvit v souvislosti se zahájením spolupráce s Volkswagenem a Škodou.

Ale Tata se neorientuje jen na budgetová auta pro indický trh. Tedy, vlastně orientuje, ale chtěla by se posunout jinam. Důkazem má být koncept sportovního vozu Tata Racemo, který se představil na autosalonu v Ženevě. Zprvu jsme mu moc pozornosti nevěnovali, ale Tata to s ním myslí vážně.

Doporučujeme: Mazda MX-5 RF a Montserrat — Španělské rande s japonskou „targou“

Koncept využívá novou modulární platformu MOFlex a k sériové výrobě má mnohem blíže, než se může zdát. Auto, které je zhruba stejně velké jako Ford Fiesta, pohání přeplňovaný tříválec 1,2 l o výkonu 140 kW (190 k) a točivém momentu 210 Nm. Síla motoru putuje na zadní kola a indická Tata tento koncept prezentuje jako budoucího rivala Mazdy MX-5.

Hmotnost vozu se pohybuje okolo 1000 kg, na 100 km/h zrychlí za „méně než šest sekund“. Uvnitř je moderní infotainment, připojení na internet a zatímco se vůz připravuje v digitální podobě pro závodní hru Forza Motorsport, indická Tata ho již schválila do výroby. První exempláře by se měly dostat k zákazníkům už na konci roku 2018.

Tata cílí především na domácí trh, mluví se dokonce o značkovém závodním poháru. Na druhou stranu se ale indická automobilka nebrání tomu, aby vůz zamířil i za hranice, pokud bude zájem. Na domácím trhu by se měla Tata Racemo prodávat v přepočtu za zhruba 400 000 korun, což by z ní dělalo nejlevnější sportovní auto na světě.

Hrd (neregistrovaný)
Tak to teda joo, to se mi líbí. Neřeším teď spolehlivost, neřeším bezpečnost. Řeším design. Meine Damen und Herren von Volkswagen gruppe, vidíte, co dokážou Indové? Myslím, že uzrál čas, abyste si vzali noty pod paží a vyrazili do indie učit se krásným liniím a tvarům, které potěší oko i srdce milovníka techniky. Ty vaše beztvaré bezpohlavní zkostnatělé výtvory, nejsou ani krásné, ani etalon spolehlivosti. Jsou jen drahé...
  • Našli jste v článku chybu?