Rodinná MPV jsou pomalu vymírající druh. Právě přechod zákazníků od MPV k segmentu C-SUV stojí za tím, že Toyota ukončuje prodej modelu Verso. Výroba byla v Turecku ukončena už v říjnu 2017, připomíná britský Autocar, ale značka doprodávala skladová auta. Nyní už Verso nekoupíte, pokud nebude nějaké skladem.
Toyota v letošním roce prodala už jen necelých 900 kusů. Zlom nastal v loňském roce, kdy se prodeje propadly o 46 % a zákazníci začali ve velkém přecházet do jiných segmentů. Automobilka navíc neplánuje přijít s přímým nástupcem. Segment MPV tak zase bude mít o jednoho ikonického zástupce méně.
Doporučujeme: Citroen Grand C4 Picasso v dlouhodobém testu: Ohrožený druh
Toyota Verso se prodávala od roku 2009 se zážehovými motory 1,6 a 1,8 l, pod kapotou byly i diesely. V současné nabídce Toyoty tak vlastně zůstane jen jedno MPV a to Toyota Prius+. Ale to také není žádný velký obchodní trhák, který si ročně najde jen pár set zákazníků po celé Evropě.
V Evropě se nejlépe daří Volkswagenu Touran, Citroënu C4 Picasso a Renaultu Scénic, kterých se v roce 2017 prodalo po zhruba 100 000 kusech. Daří se i premiovým značkám, například BMW 2 Active Tourer. Mezi velkými MPV už to taková sláva není, ale třeba Ford S-Max a Galaxy osloví dohromady zhruba 50 000 zákazníků ročně, VW Sharan a Seat Alhambra v souhrnu skoro 60 000.