Stejně jako třeba Mazda MX-5 slaví letos také Legacy třicáté narozeniny. Zatímco Mazda připravila speciální edici, Subaru rovnou představilo zbrusu novou generaci svého velkého sedanu. V pořadí jde o už sedmé vydání a přestože vůz na první pohled vypadá jako facelift, je kompletně nový. Nás tato novinka může zajímat zejména kvůli tomu, že podle neoficiálních informací by měl ještě letos dorazit také nový Outback a ten bude dost podobný právě sedmé generaci Legacy.
Design se tedy mezigeneračně příliš nezměnil, nicméně také tento model dostal novou platformu SGP (Subaru Global Platform). Tu už využívá třeba Impreza, XV nebo loni představená nová generace Foresteru, na kterou evropští zájemci stále čekají. A podobně jako u těchto modelů, také u Legacy slibuje automobilka radikální navýšení tuhosti. Například torzní tuhost karoserie se zvýšila o 70 %.
Podstatně tužší karoserie má za následek mnoho pozitivních věcí. Oficiální materiály zmiňují například lepší jízdní vlastnosti a samozřejmě také větší bezpečnost posádky. Karoserie sedmé generace Legacy údajně pohltí při čelním i bočním nárazu více než 40 % energie. Nárazové testy IIHS by měly být jen formalitou.
Nové Legacy také přichází s výrazně přepracovanou kabinou. Kromě většího prostoru v oblasti ramen, loktů i nohou se zákazníci mohou těšit třeba na čalounění kůží Nappa, které se u Subaru objevuje vůbec poprvé, stejně jako nová verze multimediálního systému Starlink s displejem o velikosti 11,6", který je podobný tabletům. Vůbec poprvé u modelu Legacy také dostanete Wi-Fi hotspot.
Použitá technika už zas tak velké překvapení nepřináší. Subaru představilo nové Legacy v kombinaci s atmosférickým čtyřválcem o objemu 2,5 litru. Jeho parametry jsou 136 kW (185 koní) a 240 Nm. Stejnou jednotku už nabízí také nová generace Foresteru. Alternativou je přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,4 l. Ten má 194 kW (264 k) a 376 Nm a k vidění už byl pro změnu u obřího modelu Ascent. Upravená převodovka Lineartronic pracuje s olejem s nižší viskozitou a díky tomu se podařilo snížit třecí ztráty. Přeplňované Legacy zvládne sprint z nuly na amerických 96 km/h (60 mil v hodině) za 6,1 s. Pohon všech kol je samozřejmostí.
Nové Subaru Legacy je dlouhé 4840 mm, široké 1840 mm a vysoké 1500 mm, přičemž rozvor náprav dosahuje hodnoty 2750 mm. Pro srovnání, dosluhující Outback je o dva centimetry kratší a má o pět milimetrů kratší rozvor náprav. Právě nová generace modelu Outback by měla být další novinkou Subaru, která bude následovat. Zatímco Legacy s k nám téměř jistě nepodívá, Outback by mohl být zajímavý i z evropského úhlu pohledu, protože se tu prodává.
Představení nové generace modelu Outback potvrdil v rozhovoru Car and Driver mluvčí amerického zastoupení značky Dominick Infante, přičemž by se tak mělo stát ještě letos. Evropští zájemci si ale na tuto novinku počkají ještě pěkně dlouho. Evropský trh totiž dlouhodobě není pro Subaru prioritou, takže jsou sem nové modely tradičně uváděny s výrazným odstupem.