Stinger začne driftovat. Kia představila speciální verzi GTS opatřenou režimem Drift

1 nový názor
  • Kia Stinger GTS vybavená pohonem všech kol umí poslat na zadní nápravu 100 % výkonu

  • Nová řídící elektronika rozpoznává kontra

  • Vznikne pouhých 800 exemplářů

Mrzelo vás, že nejsilnější Stinger prodávaný v Evropě není zadokolka? Už nemusí. Kia přivezla na autosalon v New Yorku limitovanou edici GTS, která kromě jiného nabízí také režim Drift upravující chování systému pohonu všech kol.

Stejně jako u některých ostrých Mercedesů nebo BMW umí Stinger GTS v režimu Drift poslat 100 % výkonu pouze na zadní nápravu. Dále je možné využít režim Sport s 80 procenty síly pro zadní kola nebo Comfort, kdy pak dozadu míří 60 %. S jízdou bokem navíc pomáhá mechanický samosvorný diferenciál. Pokud ale pohon 4x4, byť vypínatelný, skutečně považujete za zbytečnost, GTS můžete mít i jako zadokolku, tedy alespoň na americkém trhu. Motor je oproti běžné verzi beze změny, osmistupňová automatická převodovka taktéž.

Test Kia Stinger GT: Mnohem lepší, než si možná myslíte
Přečtěte si také:

Test Kia Stinger GT: Mnohem lepší, než si možná myslíte

Zvenčí poznáte Stinger GTS podle doplňků z uhlíkových vláken, loga GTS, emblému Stinger místo znaku automobilky na zádi nebo speciálního oranžového laku Federation (stejný měl koncept z roku 2017 určený pro SEMA Show). Uvnitř se majitelé mohou těšit na čalounění volantu a středového tunelu Alcantarou, střešní okno, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů nebo audiosystém Harman Kardon s výkonem 720 W. Vzniknout má pouhých 800 kusů, přičemž ty jsou určeny výhradně pro americký trh. Stinger GTS si tak můžete individuálně dovézt, případně můžete doufat, že podobné možnosti dostane Stinger třeba po případném faceliftu.

Kia Stinger sice jezdí parádně, ale pro milovníky jízdy dveřmi napřed mohla být tak trochu zklamáním. Zadokolkou je jen s benzinovým motorem 2.0 T-GDI o výkonu 180 kW (245 koní) a s naftovou 2.2 CRDi, jenže u těchto variant nelze ani zcela deaktivovat stabilizaci. To je možné pouze u nejsilnější provedení 3.3 T-GDI, což je dvěma turby přeplňovaný šestiválec s 272 kW (370 k), ale na našem trhu je k dispozici pouze jako čtyřkolka.

  • Našli jste v článku chybu?