Americký koncern General Motors jedná s francouzským koncernem PSA Peugeot-Citroën o prodeji německé značky Opel. Své vyjádření k tomu již sdělili zástupci obou stran a přinesl je například web Automotive News. Opel a PSA již nyní spolupracují a používají společné platformy pro novou generaci crossoverů. O prodeji Opelu se jednalo už jednou zhruba před čtyřmi lety.
Podle PSA a General Motors hledají obě automobilky společnou cestu, jak dále zvýšit efektivitu výroby a snížit náklady za vývoj. Hlubší spolupráce se jeví jako poměrně logický krok. Jen připomeneme, že právě značky Opel a Peugeot s Citroënem se po dlouhém období půstu zase vrátily do černých čísel.
Doporučujeme: Galerie 13 automobilových propadáků, které trh nepřijal
Pokud by se Opel skutečně s Peugeotem a Citroënem spojil, vznikl by druhý největší evropský výrobce aut hned po Volkswagenu. Na třetí místo by spadl Renault.
Všechny tři značky zvažované nové aliance mají zhruba 16 % evropského trhu, podíl Volkswagenu je 24 procent.
K celé záležitosti se už vyjádřily odbory německého Opelu. Podle nich jsou předchozí zkušenosti se spoluprací s koncernem PSA spíše negativní. Odbory proto zváží, že by využily svého silného postavení a celou dohodu zablokovaly. Nicméně obě strany, tedy GM a PSA, prozatím potvrdily, že pouze jednají o dalších možnostech spolupráce a že možnost koupě Opelu francouzským koncernem je jedna z variant.