Škoda 110 R patří mezi nejzajímavější vozy z dob socialistické éry mladoboleslavské automobilky. Kupé, které se vyrábělo mezi lety 1970 až 1980, vzbuzuje dnes u sběratelů nadšení a jeho ceny se pohybují na úrovni nových aut s okřídleným šípem ve znaku. A pokud se takový stroj objeví v cizině, třeba i na slavném okruhu Nürburgring, vyvolá u fanoušků rychlých aut více pozornosti než kdejaké Ferrari nebo Lamborghini.
To se přesně stalo majiteli jednoho speciálně upraveného kousku, který na fóru Skoda-virt.cz vystupuje pod přezdívkou Eidy. Všiml si ho youtuber Misha Charoudin, který se zaměřuje na sportovní vozy, netrvalo dlouho a pánové se domluvili na společné projížďce. Předtím také hrdý majitel svůj speciál představil.
Na voze pracoval prý dva roky a tolik hodin, že je není možné spočítat. Tomu odpovídá i počet úprav, jejichž seznam je poměrně dlouhý. Jednou z nejzásadnějších změn je motor. Původní pod zadní kapotou nenajdete, Eidy tam místo něj nainstaloval blok Alfa Romeo 75 2.0 TS s osmi ventily. Z Alfy pochází klika a písty (ty jsou 164 TS Super), ojnice i hlava. Motor je dozdoben detaily z uhlíkového vlákna včetně sání. Vzduch se tahá nezvykle z kabiny, protože na to nikde jinde nebylo místo.
Auto přišlo o zadní sedadla, nahradila je bezpečnostní klec. Má samozřejmě závodní sedačky i volant. Palubní deska je téměř původní, bylo ji jen potřeba trochu oříznout kvůli kleci. Vůz díky úpravám váží je něco málo přes 800 kg a tak s ním motor o výkonu 150 koní nemá příliš práce. Bližší představení speciální Škody 110 R a zajímavé svezení po Nürburgringu si můžete užít na videu. Podrobnou specifikaci vozu najdete na profilu Eidyho, který je zde.