Škoda Octavia facelift 2017 – kompletní press kit

10.01.2017
přidejte názor
Autor: Redakce

Design přepracovaného modelu Škoda Octavia: Čisté linie s větší precizností  a sebevědomím

  • Nově řešená příď s výrazně horizontálními liniemi

  • Full LED přední světlomety dodávané na přání

  • Zadní skupinové světlomety s LED technologií součástí standardní výbavy u všech verzí, koncová světla s charakteristickým tvarem písmene C

  • Nepatrný nárůst délky, podstatně širší rozchod kol vzadu

  • Čisté linie a plochy v interiéru, přístrojový panel prošel drobnými úpravami

  • Interiér s novými materiály a barvami, na přání s ambientním osvětlením

Změny designu modelů ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI jsou patrné na první pohled. Vzhled modelu získal více síly, sebevědomí a atraktivity, především v oblasti přídě. Vůz působí širším dojmem než doposud. Na přání jsou dodávány přední světlomety s Full LED technologií. V interiéru jsou svěží barvy a materiály potahů, nové dekorační lišty a volitelné ambientní osvětlení ve dveřích. Přístrojový panel a ovládání klimatizace prošly drobnými úpravami.

Design exteriéru

Novou příď s výraznou maskou chladiče rozšiřují doplňkové světlomety s krystalickým designem. Přepracovaný nárazník s ještě širším otvorem pro nasávání vzduchu, s výplní se strukturou včelí plástve, působí dynamicky a sebevědomě. Se svými klínovitými tvary a vysokou precizností odkazuje nový design na motivy řemeslného umění českých sklářů. Grafika připomíná nové velké SUV ŠKODA KODIAQ, je však orientována horizontálně. Vnější světlomety slouží jako potkávací světla, zatímco vnitřní, které navazují na masku chladiče, generují dálkové světlo. Přímé napojení masky chladiče a světlometů utváří jednotný design, který činí vzhled vozu ŠKODA OCTAVIA nezaměnitelným.

Velký model kompaktní třídy z Mladé Boleslavi má ve standardní výbavě halogenové světlomety, doplněné LED denním svícením. Od výbavového stupně Ambition jsou v širokém spodním otvoru pro nasávání vzduchu umístěny mlhové světlomety (pro výbavový stupeň Active na přání). Na přání dodává ŠKODA od výbavy Ambition nově vyvinuté full LED světlomety, od výbavy Style standardně. Jejich spodním okrajem prochází světelný vodič, který plní funkci směrovky a světla pro denní svícení. Uvnitř světlometu se nacházejí tenké, podélně orientované světelné vodiče. Mlhové světlomety lze na přání doplnit o funkci odbočovacího světla.

Standardní součástí full LED světlometů je funkce AFS – ta generuje speciálně upravené osvětlení pro jízdu po silnici, dálnici, ve městě a v dešti. Od výbavového stupně Ambition je na přání dodáván i asistent dálkových světel, který pomocí kamery rozpoznává ostatní vozidla nebo osvětlené ulice měst a v případě potřeby automaticky přepíná z dálkových světel na potkávací a naopak.

Nové světlomety, zejména ty krajní s funkcí potkávacích světel, jsou jen jedním z designových prvků, díky nimž příď přepracovaných modelů ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI působí širším a výraznějším dojmem. Také nárazník je výrazně horizontálně tvarován; lišta, dělicí velký otvor pro nasávání vzduchu ve spodní části nárazníku, je ve verzích Style a L&K chromovaná. Maska chladiče s černým lesklým lakem (pro stupně Style a L&K), kapota a blatníky jsou nápadněji a jasněji tvarované, logo značky je nyní ještě výraznější.

Precizní, ostré linie, jimiž se design přepracovaných modelů ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI vyznačuje, pokračují přes boky vozu až k zádi a vytvářejí efektní souhru světla a stínu. Díky decentním konturám působí nově tvarovaný zadní nárazník mohutným dojmem.

Zadní skupinové svítilny jsou v karoserii precizně usazené. ŠKODA tato světla dodává ve dvou verzích, které se liší svým designem a technikou. V případě standardních světel tvoří LED diody obrysové a brzdové světlo, u špičkové verze koncových svítilen zajišťují LED prvky téměř všechny funkce. Ve vrcholné variantě je koncové světlo ve tvaru písmene C a svítí homogenně po celé ploše. V horním rohu jsou od sebe linie písmene C odděleny přepážkou – jde o detail, díky němuž je grafika ještě výraznější. Odtrhové hrany na světlech zlepšují proudění kolem karoserie a tím i aerodynamiku vozu.

V důsledku nových designových řešení narostly obě karosářské verze modelu ŠKODA OCTAVIA do délky o 11, respektive 8 mm. Liftback teď měří 4 670 mm, kombi 4 667 mm. Rozchod zadních kol je – v závislosti na konkrétní motorizaci a zadní nápravě – o 20 respektive 30 mm širší a zadní kola jsou blíže povrchu karoserie. Vybírat lze ze 12 standardních odstínů vnějšího laku – čtyř nemetalických a osmi metalických odstínů. Nadto je k dispozici více než 50 odstínů zvláštního lakování na přání.

Design interiéru

Interiér výrazně přepracovaných modelů ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI se podobá pohodlnému apartmá – působí čistě, klidně a klade důraz na to podstatné. V designu interiéru se zrcadlí linie exteriéru: soustředí se na horizontální členění a tím zdůrazňuje dojem vzdušnosti a šířky. Tvary i plochy jsou jasně čitelné a dynamicky tvarované. Kulaté přístroje jsou velké a lehce čitelné, díky nové grafice jsou teď ještě elegantnější.

V oblasti materiálů a barev v interiéru, představuje ŠKODA několik novinek. U výbavového stupně Ambition je původní kombinace černých a šedých potahů (přístrojová deska v černé a šedé barvě) nahrazena novou kombinací černé a hnědé (přístrojová deska v kombinaci černá/černá). Další výbavové stupně jsou nabízeny s novými potahovými materiály, přičemž barvy zůstávají nezměněné.

Ve výbavových stupních Ambition a Style byly rovněž přepracovány dekorační lišty. Ve verzi L&K dodává ŠKODA k dekoračním lištám ve dveřích standardně ambientní osvětlení, ve verzi Style na přání. Ultratenké světelné vodiče na horním okraji lišt zajišťují decentní osvětlení, u kterého lze vybírat z deseti barev.

Infotainment systémy a ŠKODA Connect: Moderní hardware, inteligentní služby

  • Čtyři infotainment systémy, všechny s kapacitním displejem, z toho dva s funkcí navigace

  • Vrcholný systém Columbus s úhlopříčkou 9,2", Wi-Fi hotspotem a modulem LTE

  • ŠKODA Connect: Infotainment Online přináší informace a zábavu, Care Connect asistenční služby a podporu, včetně Tísňového volání

  • ŠKODA Connect App s novými atraktivními službami vzdáleného přístupu

„Vždy online“ – Výrazně přepracovaná ŠKODA OCTAVIA otevírá svým pasažérům svět mobilní komunikace. Infotainment systémy v nabídce patří k nové generaci, která v oblasti konektivity přináší zcela nové funkce. Ovládají se snadno a nabízejí všestranné propojení. Na palubu přináší nové mobilní online služby ŠKODA Connect. Dělí se do dvou kategorií: Infotainment Online přináší zábavu a informace (pouze pro navigační systémy Amundsen a Columbus), Care Connect asistenční služby a podporu (všechny infotainment systémy).

Infotainment systémy

Ve výrazně přepracovaném voze ŠKODA OCTAVIA si může zákazník vybírat ze čtyř infotainment systémů: hudebních systémů Swing a Bolero a navigačních systémů Amundsen a Columbus. Všechny patří k nejnovější generaci infotainment systémů. K jejich výhodám patří rychlé ovládání, inteligentní funkce a snadná obsluha. Kapacitní dotykové displeje reagují už na lehký dotyk, nikoliv na tlak prstu. Infotainment systémy Bolero, Amundsen a Columbus se skleněným designem dále vylepšují vzhled kvalitní přístrojové desky.

Hudební infotainment Swing je součástí standardní výbavy. Vybaven je displejem s úhlopříčkou 6,5", slotem na SD karty a USB a aux-in konektory...

Výbavový stupeň Style má ve standardní výbavě hudební infotainment Bolero. Ten disponuje 8" dotykovou obrazovkou s vysokým rozlišením, ušlechtilým skleněným designem a se senzorem přiblížení: jakmile se prst přiblíží k displeji,

aktivuje se ovládací mód umožňující popojíždění prstem, rolování a zadávání znaků. Systém Bolero dále nabízí Bluetooth konektivitu, osm reproduktorů a SmartLink+. Na přání je k dispozici i hlasové ovládání.

Navigační infotainment Amundsen, dodávaný standardně pro výbavový stupeň Laurin & Klement, vychází ze systému Bolero. S bezplatnými službami MapCare může majitel vozu ŠKODA OCTAVIA během celé doby životnosti infotainmentu bezplatně aktualizovat mapové podklady. Integrovaný Wi-Fi hotspot dovoluje cestujícím volně surfovat, streamovat a mailovat na svých mobilních zařízeních.

Vrchol nabídky tvoří navigační infotainment Columbus, dodávaný od výbavového stupně Style. Jeho displej nabízí impozantní úhlopříčku 9,2" a rozlišení 1 280 × 640 pixelů. Dalšími zajímavými prvky je interní flash paměť o kapacitě 64GB, DVD mechanika a  modul LTE, s nímž se ŠKODA OCTAVIA připojí k vysokorychlostnímu internetu – při stahování činí rychlost až 150 Mbit/s.

Nabídku výbavy na přání modelu ŠKODA OCTAVIA doplňují: Phonebox (od stupně Ambition) s bezdrátovým indukčním nabíjením chytrého telefonu a propojením s anténou vozu. Canton Sound System (také od stupně Ambition) je vybaven deseti reproduktory včetně centrálního reproduktoru v přístrojové desce a subwooferu v zavazadlovém prostoru. Robustní držáky pro tablety, další součást výbavy na přání, lze upevnit na hlavové opěrky předních sedadel – jde o klasické Simply Clever řešení značky ŠKODA. Nabíjení zařízení je na přání k dispozici přes 230V zásuvku nebo USB konektor.

ŠKODA Connect

Mobilní online služby ŠKODA Connect jsou dokonalým doplňkem infotainmentu – nabízejí novou dimenzi navigace, informací, zábavy i asistenčních služeb. Rozděleny jsou do dvou kategorií: nově nabízené služby Infotainment Online poskytují informace a zábavu, služby Care Connect asistenční služby a vzdálený přístup k vozu. Prostřednictvím nového portálu ŠKODA Connect se tyto služby dostávají i na zákazníkův domácí počítač – ten zde může služby konfigurovat a do vozu přenášet cíle, trasy nebo své zvláštní cíle. Při registraci a aktivaci na portále jej podpoří prodejce ŠKODA.

Jednou z novinek v portfoliu služeb Infotainment Online jsou Dopravní informace online, které zobrazují data o aktuálním provozu na vybrané trase a v případě zácpy navrhnou vhodnou objízdnou trasu. Pomocí služeb Čerpací stanice, Parkovací místa, Zprávy a Počasí získá zákazník informace na míru.

Výhradně pro infotainment Columbus jsou k dispozici i další služby: Google Earth™ přenese zvolenou trasu do interaktivního atlasu světa s fotorealistickými náhledy map, Google Street View™ zobrazuje cílovou destinaci předem. Služba Aktualizace map online zákazníkovi pravidelně poskytuje nové mapové podklady. Při online vyhledávání zvláštních cílů lze využít hlasové vyhledávání.

Služby Infotainment Online jsou k dispozici pro navigační systémy Amundsen a Columbus. V prvním roce (tři roky pro infotainment Columbus) po zakoupení nového vozu ŠKODA OCTAVIA jsou tyto služby nabízeny bezplatně, poté jsou zpoplatněny. V případě infotainmentu Amundsen fungují služby přes připojený chytrý telefon nebo USB modem, v případě infotainmentu Columbus pak přes připojený chytrý telefon uživatele nebo přes vloženou SIM kartu zákazníka s vysokorychlostním připojením LTE.

Služby Care Connect poskytují zákazníkům modernizovaného vozu ŠKODA OCTAVIA asistenční služby a podporu v mnoha situacích. Dostupné jsou pro všechny infotainmenty  od výbavového stupně Ambition. Přenos dat probíhá přes SIM kartu integrovanou ve voze.

Tísňové volání (Emergency Call) je pro model OCTAVIA dostupné jako součást Care Connect. Pokud bude po nehodě aktivován zádržný systém, naváže vůz telefonické a datové spojení se servisním centrem a předá mu všechna potřebná data. Servisní pracovník učiní vhodná opatření a vyšle – bude-li to nutné – na místo

nehody vůz záchranné služby. Tlačítkem ve střešním modulu může řidič nebo spolujezdec spustit tísňové volání i manuálně. V nabídce je také funkce oznámení lehčích nehod a služba Pomoc na cestě. Třetí tlačítko s písmenem „i“ zajišťuje kontakt se službou Infolinka. Pokud zákazník aktivuje službu Proaktivní servisní služba, bude kontaktován prodejcem před termínem servisní prohlídky, aby bylo možné pohodlně dohodnout návštěvu servisu.

Další služby v portfoliu Care Connect fungují prostřednictvím nové aplikace ŠKODA Connect App. Zákazník si může do svého telefonu stáhnout vyhodnocení dat o voze nebo do něj prostřednictvím aplikace přenést naplánovanou trasu. Zajímavé jsou i služby Vzdáleného přístupu k vozu: služba Stav vozu na dálku informuje zákazníka o stavu osvětlení a dveří, o stavu nádrže a o dalších aspektech. S funkcí Poslední parkovací pozice se může zákazník nechat dovést až přímo ke svému vozu. S funkcí Houkání & Blikání bude hledání ještě snazší, díky možnosti zatroubit a spustit varovná světla vozu. Služby Oznámení o oblasti, o překročení rychlosti a Oznámení alarmu online informují majitele o tom, že se jeho vůz pohubuje způsobem, ke kterému nedal souhlas. Portfolio služeb vzdáleného přístupu k vozu doplňuje funkce Jízdní data.

Pohon a podvozek: Silný a hospodárný, vyvážený a sportovní

  • Sedm motorů v nabídce se zdvihovým objemem od 1,0 do 2,0 l: tři motory TSI, tři motory TDI a jeden motor CNG; rozsah výkonu od 81 kW (110 k) do 135 kW (184 k)

  • 1,4 TSI G-TEC s pohonem na zemní plyn a převodovkou DSG produkuje méně než 100 g CO2/km

  • Agilní tříválec TSI o výkonu 85 kW (115 k), motor 2,0 TDI s extrémně silným zátahem

  • Převodovka DSG je k dispozici pro všechny motorizace

  • Pohon všech kol pro nejsilnější motorizace

ŠKODA nabízí výrazně přepracované modely ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI se sedmi motory – třemi motory TSI, třemi motory TDI a jedním motorem G-TEC. Jejich zdvihové objemy se pohybují od 1,0 do 2,0 l, rozsah výkonu potom od 81 kW (110 k) do 135 kW (184 k). Nejdůležitějším faktorem, který umožňuje živý projev a nízkou spotřebu agregátů, je nízká hmotnost vozu: liftback ŠKODA OCTAVIA 1,0 TSI má pohotovostní hmotnost bez řidiče pouhých 1 150 kg.

Motory TSI a CNG

Základní zážehovou motorizací je agregát 1,0 TSI – tříválec o výkonu 85 kW (115 k). Motor 1,4 TSI je k dispozici ve dvou verzích: jako G-TEC s výkonem 81 kW (110 k) je konstruován pro mimořádně hospodárný provoz na zemní plyn (CNG); ve variantě liftback s převodovkou DSG jsou průměrné emise CO2 na úrovni 98 g/km. V čistě benzinovém provedení disponuje motor o objemu 1,4 l výkonem 110 kW (150 k). Vrchol nabídky benzinových motorů tvoří silná pohonná jednotka 1,8 TSI o výkonu 132 kW (180 k).

Motory TDI

Všechny agregáty TDI, používané v modelové řadě OCTAVIA, jsou čtyřválcové. Základem je motor 1,6 TDI o výkonu85 kW (116 k). U motoru 2,0 TDI si mohou zákazníci vybírat mezi dvěma verzemi o výkonu 110 kW (150 k), respektive 135 kW (184 k). Špičková vznětová motorizace má díky svému točivému momentu 380 Nm mimořádně suverénní zátah.

Manuální převodovka a převodovka DSG

Manuální převodovky s pěti, případně šesti rychlostními stupni jsou standardní výbavou téměř všech přepracovaných vozů řady ŠKODA OCTAVIA, špičkový vznětový motor ve standardním provedení spolupracuje s dvouspojkovou převodovkou, pPřevodovky DSG jsou k dispozici pro všechny motorizace. V závislosti na konkrétním provedení mají šest nebo sedm rychlostních stupňů, přímé řazení rychlostních stupňů probíhá bleskově prostřednictvím střídavého spínání a rozpínání obou spojek.

Pohon všech kol

Pro motory 1,8 TSI a 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nabízí ŠKODA také pohon všech kol, nejsilnější vznětový motor o výkonu 135 kW (184 k) je v nabídce s pohonem všech kol vždy. Jeho nejdůležitější částí, která zaručuje rozhodující zlepšení trakce a bezpečnosti, je elektronicky řízená lamelová spojka, umístěná před zadní nápravou, s kompaktní a lehkou konstrukcí. Rozdělení hnacího momentu na čtyři kola probíhá v závislosti na konkrétní situaci, ideální hnací moment přenášený na zadní nápravu propočítává řídicí jednotka.

Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+, která je jednou z funkcí systému elektronické kontroly stabilizace ESC, zajistí při svižném průjezdu zatáčkou plynulejší a bezpečnější ovládání vozu, ať už jde o vůz s pohonem přední nápravy nebo všech kol. XDS+ v zatáčce mírně přibrzdí odlehčená vnitřní kola, čímž se na vnější kola přenese větší síla a ŠKODA OCTAVIA tak je při průjezdu zatáčkou ještě hbitější.

Podvozek

Při modernizaci velkého kompaktního modelu ŠKODA vzrostl rozchod kol na zadní nápravě. U verzí se zadní nápravou s vlečenými rameny (do 110 kW/150 k) vzrostl o 20 mm na 1 540 mm. Nejsilnější verze TSI, všechny varianty s pohonem všech kol a verze G-TEC mají víceprvkovou zadní nápravu, rozchod v tomto případě činí 1 542 mm namísto dosavadních 1 512 mm.

Přední náprava je typu MacPherson. Hřebenové řízení využívá elektrický servopohon a těsně spolupracuje s některými asistenčními systémy. Velkoryse dimenzované brzdy dokáží vůz suverénně zpomalit. Paleta kol sahá od 16" po 18", mnoho z nich má nový design. Mimořádně zajímavá jsou 18" kola „Pictoris“ a 17" kola „Trius“.

Adaptivní podvozek DCC

Za pozornost u přepracovaných modelů ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI stojí adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control). Elektricky ovládané ventily řídí funkci tlumičů dle přání řidiče, který může volit mezi třemi režimy – Comfort, Normal a Sport. Navíc DCC přispívá k aktivní bezpečnosti: v nebezpečných situacích systém sám přepíná podvozek do režimu Sport, čímž vozu zajistí vyšší stabilitu, lepší přilnavost pneumatik a kratší brzdnou dráhu.

DCC je společně s volbou jízdního profilu Driving Mode Select k dispozici od výbavového stupně Style (nedostupné pro motory s výkonem nižším než 110 kW/150 k). S tímto systémem může řidič individuálně nastavit charakteristiku řízení, převodovky DSG a dalších systémů v režimech Normal, Eco, Sport a Individual. Jeho nastavení se ukládá na personalizovaný klíč.

Asistenční systémy: Ještě bezpečnější a uvolněnější jízda

  • ŠKODA doplňuje nabídku o nová řešení, známá spíše z vozů vyšších tříd

  • Nově: Prediktivní ochrana chodců, Blind Spot Detect, Rear Traffic Alert, asistent pro jízdu s přívěsem Trailer Assist

  • Další systémy: Adaptivní tempomat, Lane Assist, Crew Protect Assist, Travel Assist s funkcí rozpoznávání dopravních značek, Driver Alert, Park Assist, Front Assist a další

Bezpečnější a jistější řízení, couvání a parkování – Výrazně přepracované modely ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI se v oblasti asistenčních systémů dostaly na vrchol ve své třídě. Řada těchto systémů byla dosud známá jen z vozů vyšších tříd, některé z nich se nyní dostávají do velkého modelu kompaktní třídy poprvé.

Front Assist s prediktivní ochranou chodců

Prediktivní ochrana chodců (Predictive Pedestrian Protection) se uplatní v městském provozu: v rozsahu od 10 do 60 km/h nouzově zabrzdí, pokud hrozí, že vozu nebezpečně zkříží cestu chodec. Prediktivní ochrana chodců je součástí volitelného systému Front Assist, vybaveného funkcí nouzové brzdy City.

Blind Spot Detect a Rear Traffic Alert

Na přání lze nově objednat asistenční systém Blind Spot Detect, který zajistí bezpečné přejíždění do vedlejšího jízdního pruhu. K tomu využívá dvou zadních radarových senzorů s dosahem zhruba 20 m. Pokud se zezadu rychle blíží jiné vozidlo nebo pokud se nachází v mrtvém úhlu, rozsvítí se varovná LED kontrolka na příslušném vnějším zrcátku. Pokud řidič i přesto dá znamení o změně směru jízdy, LED několikrát za sebou krátce jasně zabliká.

Nový systém Rear Traffic Alert chrání vůz při couvání z příčných parkovacích míst – velice brzy rozpozná blížící se vozidla. Data zajišťují radarové senzory systému Blind Spot Detect. Upozornění se stupňuje – po optickém a akustickém signálu nakonec dojde k automatickému brzdění. Rear Traffic Alert je pevnou součástí systému Blind Spot Detect.

Asistent pro jízdu s přívěsem

Další novinkou modelů ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI je volitelný asistent pro jízdu s přívěsem (Trailer Assist), který usnadňuje couvání s přívěsem. Řidič nastaví úhel ve kterém chce couvat otočným spínačem ovládání zpětných zrcátek. Při následném citlivém sešlápnutí plynu natočí systém volant tak, aby odpovídal nastavenému kurzu. Pokud by byl úhel mezi vozem a přívěsem příliš velký, vyšle systém varování, případně v kritických situacích sám nouzově zabrzdí.

Manoeuvre Assist

Při couvání bez přívěsu pomáhá řidiči také nový asistenční systém Manoeuvre Assist, který sám zabrzdí, pokud za vozem rozpozná překážku. Z technického hlediska asistent funguje, stejně jako Trailer Assist, díky vylepšené funkci ultrazvukových parkovacích senzorů.

Další asistenční systémy

Při přepracování modelů ŠKODA OCTAVIA zůstaly osvědčené asistenční systémy beze změny. Adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), pracující na bázi radaru, pomáhá řidiči udržovat zvolenou rychlost a odstup od vpředu jedoucího vozidla. Nově vyvinutý radarový senzor, integrovaný do masky chladiče, je v závislosti na konkrétní verzi aktivní až do rychlosti 210 km/h.

Lane Assist pomáhá řidiči udržet vozidlo v jízdním pruhu tím, že případně provede lehkou korekci řízení. Asistent Driver Alert rozpozná únavu řidiče a navrhne mu, aby si udělal přestávku. Hrozí-li kolize, aktivuje se proaktivní ochrana posádky Crew Protect Assist, která uzavře boční okna, střešní okno a přitáhne bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce. Crew Protect Assist spolupracuje se systémem Front Assist. Pokud dojde ke kolizi, zabrání standardně dodávaná multikolizní brzda tomu, aby se ŠKODA OCTAVIA po nárazu nekontrolovaně pohybovala dál.

Travel Assist s rozpoznáváním dopravních značek upozorňuje pomocí kamery na rychlostní limity či jiné dopravní značky graficky na palubním počítači a na displeji navigace. Parkovací asistent samostatně navede modernizovaný vůz ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI na parkovací místo a z podélného místa i sám vyjede. Nabídku doplňuje asistent dálkových světel Auto Light Assist, který automaticky zapíná a vypíná dálková světla.

Interiér a zavazadlový prostor: Bohatá nabídka prostoru, řada
Simply Clever prvků

  • Interiér jako ve voze střední třídy: Délka 1 782 mm, prostor před koleny 73 mm

  • Nové Simply Clever prvky: Dva USB konektory vzadu, držák nápojů Easy-Open usnadňující otevírání PET lahví, vyjímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru verze kombi, sklopné stolky na zadní straně předních sedadel

  • Nově: Personalizovaný klíč, vyhřívaný věnec volantu

  • Zavazadlový prostor o objemu až 1 740 l

I nadále nastavují přepracované vozy ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI ve třídě kompaktních vozů nejvyšší laťku v oblasti nabídky prostoru – vděčí za to svému rozvoru, který je s 2 686 mm výjimečně dlouhý. V obou karosářských verzích činí délka interiéru 1 782 mm a prostor před koleny na zadních sedadlech 73 mm. To jsou hodnoty na úrovni vozů střední třídy.

Simply Clever prvky

Již před vylepšením měly modely ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA OCTAVIA COMBI k dispozici řadu Simply Clever prvků: od deštníku pod sedadlem, přes držáky pro tablety až po škrabku na led ve víku palivové nádrže. Nyní byla nabídka rozšířena o další nová řešení. Držáky nápojů na středovém tunelu umožnují otevření PET láhve jednou rukou – jsou tvarované tak, že do nich dno lahve zapadne. V zavazadlovém prostoru verze kombi je vyjímatelná LED svítilna, která se za jízdy automaticky dobíjí.

Novinkou je také personalizovaný klíč. Až tři uživatelé si do něj mohou uložit svá individuální nastavení – od klimatizace přes nastavení sedadel až po hlasitosti infotainmentu a volbu jízdního profilu. Pro řidiče je na přání k dispozici vyhřívaný věnec volantu a pro cestující na zadních sedadlech sklopné stolky na zadní straně předních sedadel.

Pasivní bezpečnost

Osvědčený rozsáhlý paket zádržných systémů zůstal i po přepracování modelové řady nezměněn. Až devět airbagů je připraveno spolupracovat s pěti tříbodovými bezpečnostními pásy, aby ochránilo pasažéry. Patří k nim standardní kolenní airbag řidiče a zadní boční airbagy (na přání). Dětské sedačky lze připevnit pomocí ukotvení Isofix (na přání také pro sedadlo spolujezdce) a popruhu Top-Tether.

Zavazadlový prostor

V přepracovaných vozech modelové řady ŠKODA OCTAVIA cestují komfortně i zavazadla. Už verze liftback má pod svými dlouhými pátými dveřmi zavazadlový prostor o objemu 590, respektive 1 580 l (po sklopení opěradel zadních sedadel), u verze kombi dokonce 610/1 740 l. Po sklopení opěradla spolujezdce (na přání) lze do vozu naložit předměty o délce až 2,92 m. Pro verzi kombi nabízí ŠKODA řadu Simply Clever řešení pro uložení nákladu. Patří k nim například dvojitá podlaha (nedostupné pro verzi G-TEC), multifunkční odkládací prostor, síťový program nebo čtyři háčky, které jsou součástí standardní výbavy.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?