Škoda už prodává Octavii liftback. Jak si stojí proti konkurenci i Golfu?

17.01.2020
přidejte názor
  • Škoda Octavia IV v současnosti začíná s cenou na 596 900 korun s motorem 1.5 TSI

  • Do poloviny roku 2020 ale přijede ještě levnější verze za méně než půl milionu

  • Mezi liftbacky má jen dva konkurenty, srovnali jsme ji i s novým Volkswagenem Golf

Prodejci Škody začali v pátek přijímat objednávky na novou generaci modelu Octavia v karosářské verzi liftback. Ta je aktuálně k dispozici od 596 900 korun. Cena platí pro benzinový motor 1.5 TSI o výkonu 110 kW ve výbavě Ambition s manuální převodovku. Za stejnou částku je ale k dostání i dieselová varianta v podobě jednotky 2.0 TDI Evo o síle 81 kW. I ta má šestistupňový manuál. Ceny jsou o 40 tisíc korun nižší než v případě Octavie Combi.

Škoda Octavia liftback se ale i tak dostane s cenou pod půl milionu korun. Do konce jara má totiž přijet do showroomu její další varianta. Tentokrát jde o základní motor, tedy benzinový tříválec 1.0 TSI o síle 81 kW se šestistupňovou manuální převodovkou. Auto s ním bude začínat na ceně 456 900 korun.

Škoda Octavia liftback 2020: Ceny pro český trh

Motor Ambition Style
1.0 TSI 81 kW 456 900 Kč
1.5 TSI ACT 110 kW 596 900 Kč 647 900 Kč
2.0 TDI Evo 85 kW 596 900 Kč 647 900 Kč
2.0 TDI Evo 110 kW 7st DSG 691 900 Kč 742 900 Kč

V nabídce jsou také silnější motorizace. Verze s motorem 2.0 TDI Evo (110 kW) a sedmistupňovou automatickou převodovkou se dvěma spojkami stojí 691 900 korun. Benzinový 1.5 TSI a oba naftové dvoulitry jsou k dostání také ve výbavovém stupni Style, za nějž se u nich shodně připlácí 51 tisíc korun. Škoda k autu nabízí také řadu výbavových paketů.

Liftback je v Česku vzácnost

Vozů s karosářskou verzí liftback není na českém trhu mnoho. Jedním z konkurentů tak může být například výrazně levnější Hyundai i30 Fastback, který začíná s cenou na 359 990 korunách. Pohání ho ale motor 1.0 T-GDI s výkonem 88 kW. Stejně výkonný motor jako 1.5 TSI u Octavie Hyundai chybí. Má ale naopak silnější základní diesel. Motor 1.6 CRDi (100 kW) vyjde na 419 990 korun, řeč je o základní výbavě Trikolor.

Rozměrově je Octavia výrazně větší než i30 Fastback. Například kufr mladoboleslavského vozu pojme v základu rovných 600 litrů zavazadel, u modelu z Nošovice je to o 150 litrů méně. Není divu, i30 je také kratší. Na délku mu naměříme jen 4455 mm oproti 4689 mm u Octavie.

Nová Škoda Octavia prošla testy Euro NCAP bez zaváhání. U nás prodávaná auta ale budou ještě trochu lepší
Přečtěte si také:

Nová Škoda Octavia prošla testy Euro NCAP bez zaváhání. U nás prodávaná auta ale budou ještě trochu lepší

Dalším konkurentem je až Opel Insignia Grand Sport, tedy liftback střední třídy. Ten také startuje s benzinovou jedna-pětkou, která má ale méně výkonu – 103 kW. Německé auto začíná na 539 990 korunách, je o téměř 57 tisíc korun levnější. S dieselem 1.6 CDTi pak stojí 599 990 korun, což je zase o pár tisícikorun dráž. Motor má ale výkonnější, udává sílu 100 kW. Řeč je vždy o základní výbavě Trend.

Opel Insignia Grand Sport logicky přerůstá Octavii svou velikostí. Na délku měří 4897 mm, tedy o 208 mm víc. Má i výrazně delší rozvor 2829 mm oproti 2686 u Octavie. Z hlediska kufru ale hodně zaostává. Nabídne jen 490 litrů zavazadlového prostoru v základním uspořádání.

Škoda Octavia IV vs. Volkswagen Golf 8

Za pozornost ale stojí srovnání ještě s jedním vozem, který je s novou Škodou Octavia v příbuzenském vztahu. Jde o osmou generaci Volkswagenu Golf. Obě auta spolu sdílí platformu, motory i další techniku. Je to poznat například na ovládání zábavního systému a klimatizace. Ačkoliv se na kompletní ceník ještě čeká, Golf zná své základní ceny.

VW Golf 8. generace nabídne spoustu hybridů, ale také CNG, diesel i dvoulitrové GTI TCR nebo Golf R
Přečtěte si také:

VW Golf 8. generace nabídne spoustu hybridů, ale také CNG, diesel i dvoulitrové GTI TCR nebo Golf R

Volkswagen Golf s motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW vyjde v základní výbavě Life na 569 900 korun, což je o 27 tisíc korun méně než auto z Mladé Boleslavi. Dvoulitrový diesel o síle 85 kW ale stojí téměř stejně jako u Octavie, tedy 593 900 korun ve výbavě Life. I Golf čeká na základní motor 1.0 TSI (81 kW). Ten bude stát 479 900 korun, což je naopak víc než u Octavie.

Golf osmé generace jako hatchback logicky disponuje kompaktnějšími rozměry než Octavia ve variantě liftback. Na délku měří jen 4284 mm s rozvorem 2636 mm. Přesnou velikost kufru Volkswagen u Golfu ještě neuvádí. Německá stránka automobilky hovoří o 1237 litrech, což je zřejmě stav při sklopených zadních sedadlech.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?