Prodejci Škody začali v pátek přijímat objednávky na novou generaci modelu Octavia v karosářské verzi liftback. Ta je aktuálně k dispozici od 596 900 korun. Cena platí pro benzinový motor 1.5 TSI o výkonu 110 kW ve výbavě Ambition s manuální převodovku. Za stejnou částku je ale k dostání i dieselová varianta v podobě jednotky 2.0 TDI Evo o síle 81 kW. I ta má šestistupňový manuál. Ceny jsou o 40 tisíc korun nižší než v případě Octavie Combi.
Škoda Octavia liftback se ale i tak dostane s cenou pod půl milionu korun. Do konce jara má totiž přijet do showroomu její další varianta. Tentokrát jde o základní motor, tedy benzinový tříválec 1.0 TSI o síle 81 kW se šestistupňovou manuální převodovkou. Auto s ním bude začínat na ceně 456 900 korun.
Škoda Octavia liftback 2020: Ceny pro český trh
Motor | Ambition | Style |
---|---|---|
1.0 TSI 81 kW | 456 900 Kč | |
1.5 TSI ACT 110 kW | 596 900 Kč | 647 900 Kč |
2.0 TDI Evo 85 kW | 596 900 Kč | 647 900 Kč |
2.0 TDI Evo 110 kW 7st DSG | 691 900 Kč | 742 900 Kč |
V nabídce jsou také silnější motorizace. Verze s motorem 2.0 TDI Evo (110 kW) a sedmistupňovou automatickou převodovkou se dvěma spojkami stojí 691 900 korun. Benzinový 1.5 TSI a oba naftové dvoulitry jsou k dostání také ve výbavovém stupni Style, za nějž se u nich shodně připlácí 51 tisíc korun. Škoda k autu nabízí také řadu výbavových paketů.
Liftback je v Česku vzácnost
Vozů s karosářskou verzí liftback není na českém trhu mnoho. Jedním z konkurentů tak může být například výrazně levnější Hyundai i30 Fastback, který začíná s cenou na 359 990 korunách. Pohání ho ale motor 1.0 T-GDI s výkonem 88 kW. Stejně výkonný motor jako 1.5 TSI u Octavie Hyundai chybí. Má ale naopak silnější základní diesel. Motor 1.6 CRDi (100 kW) vyjde na 419 990 korun, řeč je o základní výbavě Trikolor.
Rozměrově je Octavia výrazně větší než i30 Fastback. Například kufr mladoboleslavského vozu pojme v základu rovných 600 litrů zavazadel, u modelu z Nošovice je to o 150 litrů méně. Není divu, i30 je také kratší. Na délku mu naměříme jen 4455 mm oproti 4689 mm u Octavie.
Dalším konkurentem je až Opel Insignia Grand Sport, tedy liftback střední třídy. Ten také startuje s benzinovou jedna-pětkou, která má ale méně výkonu – 103 kW. Německé auto začíná na 539 990 korunách, je o téměř 57 tisíc korun levnější. S dieselem 1.6 CDTi pak stojí 599 990 korun, což je zase o pár tisícikorun dráž. Motor má ale výkonnější, udává sílu 100 kW. Řeč je vždy o základní výbavě Trend.
Opel Insignia Grand Sport logicky přerůstá Octavii svou velikostí. Na délku měří 4897 mm, tedy o 208 mm víc. Má i výrazně delší rozvor 2829 mm oproti 2686 u Octavie. Z hlediska kufru ale hodně zaostává. Nabídne jen 490 litrů zavazadlového prostoru v základním uspořádání.
Škoda Octavia IV vs. Volkswagen Golf 8
Za pozornost ale stojí srovnání ještě s jedním vozem, který je s novou Škodou Octavia v příbuzenském vztahu. Jde o osmou generaci Volkswagenu Golf. Obě auta spolu sdílí platformu, motory i další techniku. Je to poznat například na ovládání zábavního systému a klimatizace. Ačkoliv se na kompletní ceník ještě čeká, Golf zná své základní ceny.
Volkswagen Golf s motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW vyjde v základní výbavě Life na 569 900 korun, což je o 27 tisíc korun méně než auto z Mladé Boleslavi. Dvoulitrový diesel o síle 85 kW ale stojí téměř stejně jako u Octavie, tedy 593 900 korun ve výbavě Life. I Golf čeká na základní motor 1.0 TSI (81 kW). Ten bude stát 479 900 korun, což je naopak víc než u Octavie.
Golf osmé generace jako hatchback logicky disponuje kompaktnějšími rozměry než Octavia ve variantě liftback. Na délku měří jen 4284 mm s rozvorem 2636 mm. Přesnou velikost kufru Volkswagen u Golfu ještě neuvádí. Německá stránka automobilky hovoří o 1237 litrech, což je zřejmě stav při sklopených zadních sedadlech.