Jak by vypadaly legendární modely značky Škoda pohledem dnešních designérů? Na to dávají odpověď stylisté z oddělení Škoda Design, kteří postupně představují moderní interpretace legendárních modelů z historie mladoboleslavské automobilky. Nejnovějším výtvorem v rámci seriálu „Ikony v novém kabátě“ je digitální studie Vision GT, která navazuje na moderní interpretace modelů Škoda 130 RS, Felicia, Rapid Monte Carlo, 1203 či filmového Feratu.
Digitální studie Vision GT má stejně jako předloha 1100 OHC červenou otevřenou karoserii. Je však pojata jako jednomístná, přičemž řidič sedí uprostřed. Nízká studie Vision GT se vyznačuje čistými liniemi a ostrými hranami. Její vzhled i zásluhou efektně řešeného dvoudílného zadního křídla trochu připomíná současné závodní vozy Formule E. Mezi oběma horními profily blatníků svítí červený nápis Škoda v podobě hologramu. Další nápis se nachází také na velmi nízké přídi.
Nad futuristickým karbonovým volantem se zploštělou horní a spodní částí je umístěna plochá obrazovka, která slouží také jako větrná clona. Všechny důležité informace se promítají podobně coby jakási alternativa head-up displeje přímo na hledí přilby řidiče. Digitální svět umožňuje „čarovat“. Aktivní aerodynamika zajišťuje optimální jízdní vlastnosti za všech okolností a kokpit pilota je aktivní s odpruženým sedadlem pro optimální vyrovnávání přetížení při rychlé jízdě.
Tento počítačově animovaný model je součástí výstavy „Design a transformace“ konané v Bruselu u příležitosti českého předsednictví v Radě Evropské unie, v jehož rámci řada českých firem představuje své výrobky a návrhy z let 1990 až 2020.
Celou sérii „Ikony v novém kabátě“ započala před dvěma lety vize Voiturette mladé čínské designérky Jü-chan Čangové, která navrhla moderní variaci na legendární model Voiturette A. Tento jakýsi moderní dvoumístný kočár později vznikl i coby maketa eVoiturette s elektrickým pohonem.
Francouzský designér Martin Leprinc pro změnu ztělesnil svoji představu u moderní variace na legendární kabriolet Felicia. Český designér Daniel Hájek se rozhodl přetavit do moderní podoby Škodu 1203 a Bulhara Ljudmila Slavova zase zaujal Rapid Monte Carlo. Francouzský designér Baptiste de Brugiere si v depozitáři Škoda Muzea vyhlédl pro svoji variaci filmový Ferat. Daniel Petr tíhne ke sportovním modelům a pro svoji moderní interpretaci některé z ikon značky Škoda si vybral závodní speciál Škoda 200 RS. Designér španělsko-francouzského původu Aymeric Chertier pro změnu „zmodernizoval“ závodní Škodu 130 RS. Série určitě bude pokračovat a můžeme se těšit na další zajímavé kreace.