V pátek 1. března to bude na den přesně 60 let od momentu, kdy se poprvé ukázal veřejnosti krásný kabriolet Škoda Felicia.
Světovou premiéru oslavila původní Škoda Felicia na autosalonu v Lipsku. Ve stejném roce se představila také v Ženevě a v dubnu odcestovala na autosalon do New Yorku. Úspěch se dostavil prakticky okamžitě a rozhodně se netýkal pouze domácího trhu. V roce 1959 bylo v Kvasinách vyrobeno 3251 exemplářů a sedmdesát procent z nich šlo na export.
Škoda Felicia dostala řadový benzinový čtyřválec o objemu 1089 cm3, disponující výkonem 36,8 kW (50 k) a točivým momentem 74,5 Nm. Maximální rychlost byla 130 km/h. Mladoboleslavský kabriolet odvezl až čtyři cestující a nabízel objem zavazadelníku 320 l. Kromě plátěné stahovací střechy byl k dispozici také laminátový hardtop vážící 27 kg. Modernizace se Felicia dočkala v roce 1961. Premiéra proběhla opět na ženevském autosalonu. O rok později přišla Felicia Super osazená motorem o objemu 1221 cm3 (40,5 kW/55 k).
Felicia se těší velké popularitě i dnes. Trochu se ale zapomíná na fakt, že o dva roky dříve přišel model Škoda 450, ze kterého Felicia vycházela. V otevřeném provedení ovšem vzniklo pouze 1010 kusů. Na rozdíl od tohoto trochu staršího předchůdce měla Felicia vinuté pružiny i na přední nápravě (Škoda 450 používala příčné listové pero), jiné byly světlomety a kvůli snížení vibrací přenášených od podvozku do karoserie dostala Felicia větší silentbloky.
Obecná popularita znamená v dnešní době velmi vysokou cenu. Pokud si budete chtít koupit nějakou zachovalou Škodu Felicia z přelomu padesátých a šedesátých let, bude vás to stát stovky tisíc.