Koncern Volkswagen prochází poslední dva roky rozsáhlou restrukturalizací, která má přenést rozhodovací procesy na samostné automobilky a ponechat jim větší autonomii. Dnes je také v módě odlišovat speciální modely a přesouvat je pod samostatné značky, což můžeme vidět například u značky Cupra automobilky Seat, která se osamostatní.
Podobným procesem by měla projít i divize vRS automobilky Škoda. V nabídce je prozatím jen několik variací na Octavii RS, ale už se také mluví o rychlém SUV Karoq RS, které je prakticky hotovou záležitostí. Rychlého modelu se dočká i příští generace Škody Fabia, kterou bychom měli vidět někdy po roce 2020.
Doporučujeme: Škoda Octavia ve verzích RS a Scout se moc nezměnila. Pořád jezdí výborně (první jízdní dojmy)
Příští rychlá Fabia ale dostane jednu technickou zvláštnost: hybridní pohon. Jak uvádí britský Autocar, Volkswagen chce své zákazníky připravovat na postupný přechod na elektrické pohony a nové mild-hybridní systémy jsou dobrou cestou. Vedle kompaktní elektrické asistence přeplňovanému downsizovanému motoru by mohla rychlá Fabia dostat také elektricky poháněný kompresor.
Kompaktní mild-hybridní systém by se měl stát součástí všech příštích „malých“ rychlých hatchbacků koncernu Volkswagen, takže to nebude systém vyhrazený pouze škodovce. Vedle snížení tabulkových emisí a spotřeby má ale mild-hybridní systém pomoci dynamice. Jak třeba elektrické turbo funguje, to jsme mohli zkoušet u Audi SQ7 TDI, i když to je samozřejmě trochu jiná kategorie aut.