Šílený hybridní systém o výkonu 680 koní dostane i SUV Porsche Cayenne

15.03.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Plug-in hybridní systém o výkonu 680 koní míří do SUV Cayenne

  • Kombinuje spalovací motor 4,0 l bi-turbo a elektromotory

  • Dle NEDC bude mít spotřebu zhruba 3,0 litru na 100 km

Před několika týdny se světu ukázalo nejvýkonnější Porsche současnosti. Ne, není to 911 GT2 nebo nějaká speciální edice modelu Turbo. Je to sedan Panamera, navíc s hybridním pohonem. Jenže Panamera E-Hybrid má v názvu slovíčko Turbo a k tomu písmeno S. Kombinuje tedy přeplňovaný osmiválec s elektromotory.

Nyní se tento vskutku šílený hybridní pohon dostane i do SUV Porsche Cayenne. Vznikne tak pravděpodobně Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Základní parametry má mít stejné jako v Panameře, tedy výkon 500 kW (680 k) a točivý moment 850 Nm. Stejně jako Panamera zvládne i Cayenne ujet pár desítek kilometrů čistě na elektřinu.

Doporučujeme: Video — Porsche 918 Spyder a jeho rekord na Nürburgringu

Panamera slibuje elektrický dojezd 50 km a kombinovanou spotřebu dle normy NEDC jen 2,9 litru na 100 km. U většího a méně aerodynamického SUV Cayenne budou tyto parametry zřejmě o trochu horší. Porsche to s tím výsměchem aktuálním emisním normám a nerealistickému měření spotřeby asi už trochu přehání.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid se představí na některém z nadcházejících autosalonů, možná ho uvidíme už v New Yorku příští měsíc. Jen připomínáme, že od letošního září začnou platit na evropském trhu nové normy pro měření spotřeby a emisí souhrnně označované jako WLTP. Ty by mohly poměrně zásadně změnit budoucí auta a preferovat právě hybridní a plug-in hybridní systémy nebo malé motory s elektrickou asistencí, tzv. mild-hybridy. Naopak „ublíží“ downsizovaným motorům ve velkých autech.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?