Před několika týdny se světu ukázalo nejvýkonnější Porsche současnosti. Ne, není to 911 GT2 nebo nějaká speciální edice modelu Turbo. Je to sedan Panamera, navíc s hybridním pohonem. Jenže Panamera E-Hybrid má v názvu slovíčko Turbo a k tomu písmeno S. Kombinuje tedy přeplňovaný osmiválec s elektromotory.
Nyní se tento vskutku šílený hybridní pohon dostane i do SUV Porsche Cayenne. Vznikne tak pravděpodobně Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Základní parametry má mít stejné jako v Panameře, tedy výkon 500 kW (680 k) a točivý moment 850 Nm. Stejně jako Panamera zvládne i Cayenne ujet pár desítek kilometrů čistě na elektřinu.
Doporučujeme: Video — Porsche 918 Spyder a jeho rekord na Nürburgringu
Panamera slibuje elektrický dojezd 50 km a kombinovanou spotřebu dle normy NEDC jen 2,9 litru na 100 km. U většího a méně aerodynamického SUV Cayenne budou tyto parametry zřejmě o trochu horší. Porsche to s tím výsměchem aktuálním emisním normám a nerealistickému měření spotřeby asi už trochu přehání.
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid se představí na některém z nadcházejících autosalonů, možná ho uvidíme už v New Yorku příští měsíc. Jen připomínáme, že od letošního září začnou platit na evropském trhu nové normy pro měření spotřeby a emisí souhrnně označované jako WLTP. Ty by mohly poměrně zásadně změnit budoucí auta a preferovat právě hybridní a plug-in hybridní systémy nebo malé motory s elektrickou asistencí, tzv. mild-hybridy. Naopak „ublíží“ downsizovaným motorům ve velkých autech.