[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Z dříve obvyklého šestiválce se stává veliká rarita
-
V obyčejných autech je nahradily downsizované čtyřválce
-
Nyní potřebujete na nejlevnější šestiválec více než milion
-
Z některých značek a modelů zmizel šestiválec už definitivně
Není to zas tak dávno, kdy šestiválce patřily na vrchol motorové nabídky poměrně běžných modelů. S nástupem downsizingu a přeplňování však takové motory v obyčejných autech vyhynuly. Určitě si vzpomenete, že šestiválec šel koupit třeba do Fordu Mondeo, Škody Superb, Volkswagenu Passat, ale také do některých vozů korejských značek.
Doporučujeme: Test ojetiny: BMW Z4 je skvělá hračka na léto. A brzy nebudou
Dnes jsou šestiválce nahrazené nejčastěji přeplňovanými dvoulitry. Pokud patříte mezi fanoušky víceválcového typu motoru, musíte nyní zamířit do mnohem vyšších (a dražších) pater trhu. Před lety šel šestiválec koupit za méně tři čtvrtě milionu, dnes na něj potřebujete minimálně 1 090 290 korun. A není pod kapotou německé značky, jak by možná někdo čekal.
Šestiválců se logicky drží spíše prémiové značky, které ví, že si zákazníci ochotně připlatí. Ale už to také není, co bývalo. Na vině jsou především povinné kvóty fleetových emisí. Vezměte si takové BMW, u něj byl šestiválec ještě nedávno standardem v několika verzích, dnes dostanete zpravidla jen jeden jako vrcholný motor. A podobně je na tom Audi i Mercedes. V přiložené galerii najdete „nejlevnější“ šestiválce na českém trhu seřazené podle aktuálních cen.