Lexus dlouho avizoval příchod sedmimístného provedení svého „luxusního SUV“ RX. Premiéru zažívá nyní na autosalonu v Los Angeles a zamíří také na evropský trh. Zásadním rozdílem proti pětimístné verzi je prodloužení vozu o 110 mm a pomaleji klesající střecha, což má zaručit dostatek místa ve druhé i třetí řadě.
V sedmimístném uspořádání nabízí kufr skromných 176 litrů (od podlahy po plato), ale ani s uklizenou třetí řadou nebude objem 432 litrů trhat rekordy. Po sklopení zadních řad sedadel od podlahy dostanete maximálních 1656 litrů. Pokud jde o praktičnost, tak drobným nedostatkem by mohla být absence schopnosti tahat přívěs. S koulí Lexus RX L nekoupíte.
Doporučujeme: Test Lexus GS 450h F-Sport: Uvědomělý sportovec
Tohle 2275 kg těžké SUV se na evropském trhu spoléhá pouze na hybridní pohon ve verzi RX 450hL. Pohání ho tedy vidlicový šestiválec 3,5 litru (ten bude na některých trzích jako základní motorizace bez baterek a elektromotoru) spojený s elektromotory. Samotný motor má výkon 193 kW (262 k) a točivý moment 335 Nm. Celkový výkon hybridní soustavy je pak 313 koní. Na 100 km/h vůz akceleruje za osm sekund a jede maximálně dvoustovkou. Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h trvá šest sekund.
I když je auto prezentováno jako čtyřkolka, systém AWD funguje u Lexusu RX tak, že spalovací motor pohání spolu s asistenčním elektromotorem přední kola, zadní kola má na starost druhý elektromotor. Základní výbava obsahuje všemožné asistenční systémy a nechybí ani podpora pro částečně samočinnou jízdu. Připlatit si lze i za adaptivní podvozek.