1) Nejrychlejší z rodiny UX
Lexus UX 300e pohání elektromotor umístěný vpředu – tam, kde se v jiných verzích nachází spalovací jednotka nebo hybridní soustava. Elektromotor má výkon 204 koní a jeho maximální točivý moment činí 300 Nm. Díky tomu se revoluční Lexus může rozjet z 0 na 100 km/h za 7,5 s, a představuje tak nejdynamičtější variantu kompaktního crossoveru.
2) Rekordní záruka na baterii
S elektromotorem samozřejmě spolupracuje akumulátor. Jeho objem činí 54,3 kWh, což umožňuje dojezd cca 300 km v režimu WLTP. Pro inženýry Lexusu bylo zásadní, aby baterie elektrického Lexusu fungovala co nejdéle. Lithium-iontový akumulátor je chlazený vzduchem a perfektně funguje za vysokých i nízkých teplot. Pod každým článkem jsou umístěny topné prvky minimalizující vliv chladu na dojezd vozidla. Spolehlivost zvyšují i monitorovací systémy, jež upravují dobíjení a předcházejí přebití. Japonská značka je si natolik jistá svými řešeními, že nabízí auto s prodlouženou zárukou na baterii. Ta činí 10 let nebo 1 milion km.
3) Nízké těžiště
Podobně jako jiné varianty modelu, byl Lexus UX 300e postaven na platformě GA-C. Konstrukce auta se ovšem přizpůsobila novému pohonu. Karoserie obsahuje další výztuže, baterie je namontovaná přímo pod podlahou kabiny vozu a situovaná tak, aby se zlepšilo rozložení hmotnosti mezi nápravami. Elektromotor se nachází blíž k zemi a ještě výrazněji snižuje těžiště, což pozitivně ovlivňuje jistotu řízení. Inženýři navíc přizpůsobili účinnost tlumičů tak, aby fungování zavěšení odpovídalo charakteru elektromobilu.
4) Elektrická revoluce v prověřené verzi
UX 300e je revoluční model v dějinách Lexusu, ovšem japonská značka pojala celou záležitost jinak, než mnozí její konkurenti. Místo aby vytvořila zcela nové auto, výjimečné, s futuristickou konstrukcí, nebo umístila elektromotor do velkého SUV, sází na populární kompaktní crossover. Lexus UX je koneckonců nejmenší a nejlevnější crossover v nabídce značky a její druhý nejoblíbenější model v Evropě. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro model UX 300e, téměř nemusí měnit své zvyklosti, protože se od jiných verzí vozu liší prakticky jen pohonem. Lexus tak může snadněji popularizovat svůj elektrický pohon, než kdyby jím vybavil obrovskou limuzínu nebo vlajkové kupé.
5) Nové využití páček pod volantem
Elektromobily nemají převodovku, jakou známe z aut se spalovacími motory, nicméně i v UX 300e najdeme u volantu páčky. Lexus pro ně našel zajímavější využití: pomocí nich si můžete vybrat jeden ze čtyř pracovních režimů rekuperačního systému. Řidič tak může rozhodovat, jak rychle bude automobil zpomalovat, když sundá nohu z plynu. Inženýři Lexusu také upravili chování pohonu tak, aby prudká manipulace s plynovým pedálem nezpůsobila trhanou jízdu způsobenou vyšší dynamikou elektromotoru. Vůz mimo to řidi
i umožňuje vybrat si jízdní režimy, které modifikují práci pohonu.
6) Crossover řízený aplikací
UX 300e zavádí novou technologii pro komunikaci vozu. Pomocí mobilní aplikace LexusLink může řidič ověřit stav dobití baterie a dostupnou dojezdovou vzdálenost. Software je rovněž vybaven funkcí timer, která majitele informuje, kdy bude automobil plně dobitý, případně plánuje nabíjení podle toho, kdy má auto opět vyjet. Systém může rovněž přizpůsobit čas a okamžik dobíjení výkyvům cen energií. Umožňuje také vzdálené ovládání klimatizace vozu.
7) Více elektrifikovaných Lexusů
UX 300e je první model postavený v rámci nové strategie Lexus Electrified. Technologie založené na zkušenostech Lexusu s produkcí hybridních vozů umožňují integrované ovládání pohonného a řídicího systému, zavěšení a brzd, aby bylo možné maximálně využít potenciálu řízení práce pohonu. Japonská značka navíc plánuje elektrifikaci dalších modelů. Elektrický crossover je teprve začátek nové kapitoly v dějinách Lexusu.