Seat Tarraco, Honda CR-V a třída G v testech Euro NCAP: Pět hvězd pro všechny

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Nejnovější kolo testů Euro NCAP prověřilo Seat Tarraco, Hondu CR-V a Mercedes-Benz třídy G

  • Překvapení se nekoná, všechny tři modely získaly pět hvězd 

  • Tarraco zazářilo ochranou dospělých s hodnocením 97 %, čímž se zařadilo mezi nejlepší modely vůbec

Na světě jsou výsledky dalšího kola testů Euro NCAP. Tentokrát byla zkoušena trojice Seat Tarraco, Honda CR-V a Mercedes-Benz třídy G. Pro všechny tři modely by bylo opravdu velkou ostudou, kdyby z testů neodešly s přídělem pěti hvězd. Překvapení se ale nekoná. Pět hvězd si odnesl jak Seat, tak Honda i Mercedes.

Tisková zpráva Euro NCAP vyzdvihuje zejména Tarraco, které dostalo za ochranu dospělých osob 97 %. Taková hodnota patří k nejlepším vůbec a mimochodem je lepší než výsledek, jakého dosáhl minulý rok Hyundai Nexo (94 %), který byl označen za nejlepší velké SUV, jaké loni prošlo testy Euro NCAP. Zajímavé výsledky se ale týkají také ochrany dětí (84 %), chodců (79 %) a bezpečnostních asistentů (79 %). Tarraco si tak celkově vedlo lépe než Škoda Kodiaq testovaná v roce 2017.

Bezpečnost především: Nejbezpečnější auta roku podle IIHS a Euro NCAP
Přečtěte si také:

Bezpečnost především: Nejbezpečnější auta roku podle IIHS a Euro NCAP

Honda CR-V nové generace sice nedostala tak skvělé hodnocení jako Tarraco, ale na pět hvězd to také bezpečně stačilo. Ochrana dospělých osob je v tomto případě hodnocená na 93 %, ochrana dětí na 83 %, ochrana chodců na 70 % a za bezpečnostní asistenty dostal japonský crossover 76 %.

Na velmi pěkné hodnoty nakonec dosáhl také nový Mercedes-Benz třídy G. V jeho kontextu jde o pozoruhodný výkon, protože tato klasická terénní auta obvykle disponují mnoha jiným přednostmi než dokonalou bezpečností. Nejnovější třída G je ale off-road moderní doby, který kromě terénu zvládá také silniční jízdu a evidentně nabízí i bezpečnost na úrovni běžných SUV. Za ochranu dospělých vůz získal 90 %, za ochranu dětí 83 %, v případě chodců to je 78 % a asistenční systémy jsou hodnoceny na 72 %. Pro srovnání, Jeep Wrangler nové generace také slibuje podobné „moderně-terénní“ zaměření, ale z testů Euro NCAP si odnesl jen jednu hvězdu.

Videa z nárazových testů Seatu Tarraco, Mercedesu-Benz třídy G a Hondy CR-V najdete níže:

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?